Nieuwe aanwinst met................ Lemania 5100

Als je 6 staandertjes leeg hebt is de verleiding natuurlijk groot om er ook wat op te zetten. Mijn nieuwste aanwinst is een Dubey&Schaldenbrand (what else…)
Pilot dual date chronograaf. Grappig voor iemand die in het begin alleen van dresswatches hield. Zo zie je maar wat voor invloed een forum op je horlogesmaak kan hebben.
Mijn laatste nieuwe is een NOS uit het jaar 1996-1997. Er zit een Lemania 5100 uurwerk in. Het leuke is dat bij dit horloge/uurwerk zowel de seconden- als de minutenwijzer van de chronograaf vanuit het midden lopen. Er is dus geen aparte subdial voor de minuten. Ook is er een 24-uurs aanduiding. Andere merken die gebruik maken van dit uurwerk waren o.a. Sinn en Omega? Via dit forum begreep ik wel dat het de “tractor” onder de uurwerken is. Onverwoestbaar dus. Dan nu de plaatjes.

simpel dun kartonnen omdoosje

de verpakking was toen nog niet zo luxe…

doosje met inhoud

dit model heeft geen gegraveerd uurwerk, dus ook geen zichtbodem…

met de originele folder…

let op de wijzers…(hoe draai ik dat ding nou om?op photobucket stond hij wel goed)

wristshot, de kast is een klassieke 38mm…

Jullie zullen het wel begrijpen, ik ben er weer blij mee…:slight_smile:

Groet,
Arno.

Zo dat is een pracht horloge !!!

Waar heb je dieop de kop getikt?

Ziet er prima uit.

Veel plezier ermee.

Gr. Jan

D&S is een prachtig merk. Ik kende dit model nog niet, ik heb het plaatje toegevoegd aan mijn Lemania 5100 gebasseerde horloges.

De benaming vind ik wel wat verwarrend… Wat is er nu zo Dual-Date aan het horloge? Ik zie slechts 1 datumaanduiding. Juist de complicatie die de naam Dual-Date zou kunnen rechtvaardigen (de dag-aanduiding) is achterwege gelaten bij dit model.

Zie je trouwens vaker, dat er standaard aanwezige functies achterwege blijven bij een Lemania 5100 horloge. Wellicht het meest bekende voorbeeld is de Sinn EZM1, waarbij de dagaanduiding, de kleine sekonde, en de 24-uurs aanduiding, en de 12-uurs totalisator achterwege gelaten zijn.

Heel veel draagplezier met dit kwaliteitshorloge.

Erg mooi, deze, ik zag er ooit een paar op eBay voorbijkomen en wist me net in bedwang te houden.

@ nivelacuso
Het enige dual dat Dubey & S zelf vermelden in hun omschrijving is ‘Dual subdial’, dus misschien wordt niet bedoeld ‘dual-date’. Blijft raar vind ik.
Maar het doet niets aan het horloge af uiteraard :slight_smile:

Prachtig mooie excentrieke klok.

Niets op af te dingen. Heel veel plezier e mee.

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan :slight_smile: Prachtig horloge !

Gefeliciteerd! Een prachtig horloge(tu). Zou ‘dual date’ met de extra 24 uurs aanduiding te maken kunnen hebben? Ik vind hem echt schitterend!

Arno,

Van harte! Ik ben niet zo’n fan van chrono’s, maar deze mag er wezen !

Groet
Mark

inderdaad doet de naam een beetje vreemd aan…er is alleen de datum op de plaat. Ik ken wel afbeeldingen van Sinn horloges met datum en dag bij 3 uur.

Groet,
Arno.

via de bekende veilingsite.

groet,
Arno.

@Arno
Heb je die met de rode cijfers op de wijzerplaat, zoals op de folder rechts, daar ooit voorbij zien komen (ik nl niet)?

Prachtig horloge en als dresswatch onder een pak zou dit zeker niet misstaan.

Michel

kan mij goed voorstellen dat je er blij mee bent:)
Goed dat het geheel compleet is en idd het uurwerk blijft lopen.
Veel plezier ermee
Steef

Een Lemania 5100 uurwerk is natuurlijk altijd schitterend en ik moet zeggen dat de opmaak van de plaat en het hele uiterlijk van dit horloge mij ook zeer aanspreekt! Gefeliciteerd met je aanwinst!

Oef, wat een mooie klok! De rode wijzertjes maken het - naar mijn smaak - helemaal compleet! (tu)
Geniet ervan!!

Heel mooi Arno, Gefeliciteerd.

Ook ik kwam hier als liefhebber van dress-watches, en heb dankzij dit forum een ‘bredere smaak’ gekregen :slight_smile: Ik heb nog geen chrono’s, maar dit zou er zeker één kunnen zijn, hij is prachtig.

Groeten,

Martin

Op de brochure staan er twee afgebeeld, vandaar die Dual Date denk ik :wink:

Erg mooi horloge trouwens, geniet ervan.

Ruud

Ruud Schreef:

Op de brochure staan er twee afgebeeld, vandaar
die Dual Date denk ik :wink:
:slight_smile:

Ze hebben een model met alleen 2 subdials, zonder datum, dat gewoon Dual heet.
Het model met datum heet dan vanzelf Dual Date.

Mooi horloge zeg. Een goede balans tussen sportief en klassiek. Veel draagplezier gewenst!