Nieuwe aanwinst met review Casio GRX5600 surfrider

Deze heb ik sinds kort binnen en omdat het regent buiten dood ik de tijd even met een klein draadje over dit aparte horloge. Het gaat om de Surfrider GRX-5600SRF-3 G-Lide. De Surfrider foundation is een non-profit organisatie die zich inzet voor het behoud van de oceanen en stranden over de hele wereld. Een deel van de opbrengst van de verkoop van het horloge zal ook naar de Surfrider Foundation gaan. De basis van het ontwerp is een DW5600, het vertrouwde vierkante model van Casio G Shock.
Zoals alle limiteds komt hij ook in een speciale verpakking welke niet zo flitsend is omdat hij van gerecycled materiaal is. Euh kringloop karton.

Van de verpakking word ik dus niet echt wild maar wat wel nieuw is aan het horloge is de nieuwe module. Deze beschikt over een maanstand en getijden aanduiding die verbeterd is ten opzichte van de oude maan/getijden module. De vorige had een maanstand die bestond uit 4 segmenten maar deze doet dit via 8 segmenten. Het instellen van de getijden is ook veel makkelijker dan bij de vorige module van de Glide series. Voorheen moest je de maanstand en lunartide intervallen gaan berekenen en mijn ervaring is dat dit erg moeilijk is en vaak ook niet goed werkt.
Deze is echter perfect in te stellen. Je zoekt de waterstanden op van je kustplaats, voert in op welke tijd het eb is en klaar ben je. Een zeer belangrijke verbetering dus.

Handig is ook dat je in alle modes Alarm, Timer en Stopwatch je de huidige tijd in een klein venster kunt blijven aflezen.
De kleurencombinatie is erg apart en voor sommigen misschien te uitbundig. Ik hou daar echter van. Op de zijkant staat het logo van De Surfrider Foundation.

En hier nog een totaalplaatje.

Ik ben er erg blij mee. Met de aankoop steun ik ook nog een goed doel. Wanneer ik s’avonds nog even kijk hoe laat het is wordt ik getrakteerd op een afbeelding van een surfer die de display weergeeft en waan ik me op zonnig Hawaii. :smiley:

Ze worden slechts een beperkte tijd geproduceerd dus als je hem leuk vindt moet je hem nu aanschaffen. Bedankt voor het kijken…

1 like

Idd uitbundig maar wel een leuke eyecatcher(tu)
Gr,
L.R.

van harte met je nieuwe erg leuke aanwinst en review (tu)

Ik vind hem erg mooi en je steunt er ook nog een goed doel mee, super!! Ik denk dat hij te klein is voor mijn polsen, anders had ik hem ook besteld bij Kish.

Groeten, René

leuke aanwinst weer dreski, het model is erg leuk, de kleuren vind ik persoonlijk iets minder, ik wens je er veel plezier mee.

grt arie.

Leuk model, maar net als Arie vind ik de kleur wat minder. Hoeveel G-Shocks heb jij nou inmiddels? :wink:

Nóg een?! Probeer je de complete collectie G-shocks te verzamelen ofso :stuck_out_tongue: Ik vind hem heel cool, maar ik zou hem zelf nooit durven dragen vanwege de kleur :smiley:

Paul G. Schreef:

Leuk model, maar net als Arie vind ik de kleur wat
minder. Hoeveel G-Shocks heb jij nou inmiddels? :wink:

Een stuk of twaalf en er zijn er nog drie onderweg. :smiley:

Zeker een aparte kleurstelling maar daarom niet minder mooi. Als je daarnaast ook nog een instelling kunt steunen die het kan gebruiken, sla je twee vliegen in één klap:)

Die kleuren kombineren zo mooi met jouw roze huid!:slight_smile:

Goed verhaal, gave klok, mooie kleuren en veel plezier ermee

Ik blijk er al 16 te hebben en drie onderweg. ::o

Proficiat met je kleurrijke limited. Ik zat ook te denken aan een limited voor m’n neef, maar deze zou wel iets te kleurrijk zijn voor hem.

marnix.moed Schreef:

Proficiat met je kleurrijke limited. Ik zat ook te
denken aan een limited voor m’n neef, maar deze
zou wel iets te kleurrijk zijn voor hem.

Spike Lee? Die is lekker rustig…

Deze zou ook wel iets voor je zijn denk ik Andre.
Voor mij trouwens ook maar voor een redelijk bedrag niet meer aan te komen vrees ik

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=390071283270&Category=31387&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2

groetjes

Lenno

lenno Schreef:

Deze zou ook wel iets voor je zijn denk ik Andre.
Voor mij trouwens ook maar voor een redelijk
bedrag niet meer aan te komen vrees ik

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item
=390071283270&Category=31387&_trkparms=algo%3DLVI%
26its%3DI%26otn%3D2

groetjes

Lenno
Deze was in no time uitverkocht bij Kish waar hij 150 euro koste. Daar krijg je hem nu niet meer voor. In het begin baalde ik dat ik hem miste maar er is gelukkig nog zoveel keus. :smiley:

volgens mij heb ik deze nog bij de timestore in leidschenhage zien staan afgelopenweek, op het plaatje vind ik m vreselijk om te zien, maar in het echt is het een mooi horloge, dus mocht je m willen dan ff bellen met de timestore in leidschendam/denhaag

grt arie.

arie Schreef:

volgens mij heb ik deze nog bij de timestore in
leidschenhage zien staan afgelopenweek, op het
plaatje vind ik m vreselijk om te zien, maar in
het echt is het een mooi horloge, dus mocht je m
willen dan ff bellen met de timestore in
leidschendam/denhaag

grt arie.

Bedankt voor de tip. Ik heb momenteel echter een voorkeur voor digi’s ipv ana-digis. Bovendien mag ik de eerst volgende maanden geen G-Shocks meer kopen van mezelf. Er zijn er nog 4 onderweg en dan hoop ik even een kleine pauze te nemen tot december. Dan ben ik jarig en ik weet natuurlijk al wat ik voor kado wil. :wink:

dreski Schreef:

arie Schreef:

volgens mij heb ik deze nog bij de timestore in
leidschenhage zien staan afgelopenweek, op het
plaatje vind ik m vreselijk om te zien, maar in
het echt is het een mooi horloge, dus mocht je
m
willen dan ff bellen met de timestore in
leidschendam/denhaag

grt arie.

Bedankt voor de tip. Ik heb momenteel echter een
voorkeur voor digi’s ipv ana-digis. Bovendien mag
ik de eerst volgende maanden geen G-Shocks meer
kopen van mezelf. Er zijn er nog 4 onderweg en dan
hoop ik even een kleine pauze te nemen tot
december. Dan ben ik jarig en ik weet natuurlijk
al wat ik voor kado wil. :wink:

ik denk dat we op het forum allemaal al weten wat jij op je verjaardag graag wil:D:)-D