Nieuwe aanwinst, mijn grail: Omega Seamaster 600

“Ik ben de Alpha en de Omega, de Eerste en de Laatste, het Begin en het Einde”
“Ja sam Alfa i Omega, Prvi i Posljednji, Pocetak i Svršetak!”

Zoals sommigen van jullie wellicht wel weten, ben ik nogal verzot op de Omega Seamaster.
Oud of niet, dresswatch of duiker, licht of donker, maakt me allemaal niet uit. Vind ze allen mooi.
Op de één of andere manier trekt dat horloge in welke vorm me aan. De vormen, de afwerking,
de uurwerken en natuurlijk de naam. Seamaster, meester der zeeën. Klinkt groots, Seamaster.

Het heeft wel wat. Heb het altijd al willen zijn. Zo sprong ik eens tijdens een feestje
met mijn dronken hoofd van een jacht, al roepende “ik ben uw heerscher, luistert naar mij”,
denkende dat ik Poseidon was. De ferme klap van het water toen ik er plat op teneersloeg en
de kramp in mijn been brachten me echter snel weer bij zinnen en ik begreep dat ik wellicht
toch gewoon een sterveling was.

Enfin, de Omega Seamaster staat me dus wel aan.
Nu kriebelde het de laaste tijd nogal (jullie kennen allemaal het gevoel waarschijnlijk wel)…
Hoewel ik het geld er niet voor had, ging ik toch eens kijken naar de prijzen op chrono24,
ebay, marktplaats en natuurlijk hier. De nieuwere modellen vielen af, zijn me gewoon (voor nu)
te prijzig. De oudere ‘vintage’ -modellen vielen echter reuze mee. Al waren die ook aan de
redelijk prijzige kant als je er één wou hebben ik goede staat, maar er zou er nog wel eens
een kunnen komen met een beetje fiks doorsparen. Maarja, met een lege portemonnee is het niet
prettig kijken dus heb ik er maar van afgezien.

Omdat het toch bleef kriebelen en de honger gestild moest worden, ben ik eens gaan kijken naar
iets wat wél binnen budget lag. Nou heb ik een nogal brede smaak, dus dat was niet moeilijk.
Het werd een Alpha “Submariner”-hommage en vlak daarna nog een “Planet Ocean”-hommage, 2 lekker
geprijsde horloges van prima kwaliteit (dit laatste kan verschillen) waar ik nu nog blij mee ben.
Alpha. α, de Eerste. Daar hoort nog een Omega bij, dacht ik bij mezelf. Omega. Ω, de Laatste.
Ach, misschien over een paar jaar ofzo. Misschien. Misschien ook niet, Je weet het toch nooit…

…en toen kwam Bidle met zijn verkooptopic waarin hij geld inzamelde voor goede doelen,
1 goed doel naar keus van de koper en het 2e goede doel was het huis waar zijn vriendin
werkt met kinderen welke een beperking hebben. In dat topic stond een vintage Seamaster 600, een
caliber 601 met een imho prachtig stoere wijzerplaat (beetje military-look) en in een mooie staat.
Ik was stil en wist niet wat te doen. Het hart schreewde me “DOEN, KIJK DAN WAT MOOI” toe, maar het
verstand meldde me fijntjes dat er nog vaste lasten waren en een verzoek van het CJIB om een fiks
bedrag over te maken naar hun rekening. (eigen schuld dikke bult natuurlijk) Ik was echt in dubio
en meldde in dat topic dat ik er snel weg moest wezen voordat ik iets doms zou doen.
Bidle stuurde me echter een berichtje en deed me een gunst welke ik gewoonweg niet kón weigeren.

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=DTtpWgrhS78[/yt]

Een superprijsje voor het horloge, een bedrag naar een goed doel naar mijn keuze (SOS Kinderdorp)
én wat de prijs van het horloge schenk hij 50% aan het goede doel van zijn keuze. Ongelovelijk! (tu)
Daarbij komt nog een gratis bandje wat ik van hem kreeg en pushpinnen. Ik was zo blij als een kind.
Het horloge werd gisteren opgestuurd met de mededeling dat zijn vriendin al spullen voor die kinderen
met beperkingen had gekocht en ze goedkoper uitkwam dan gedacht. Hierdoor hoefde ik €50 minder te betalen
dan afgesproken en kon ik dat geld lekker gebruiken om een bandje naar keuze voor te kopen. Topgozer! :}

Zojuist dus het horloge ontvangen en ik moet zeggen dat ik hem in het echt mooier vind dan op de foto.
Zit heerlijk om de pols (hier nog met het bandje van Bidle, ik moet nog een ander bandje kopen) en is
gewoonweg supermooi. Ik kan het bijna niet bevatten dat ik één van mijn grails al om de pols heb…

Nu zijn er natuurlijk altijd betere horloge’s en zullen sommigen het wellicht grappig
vinden dat ik zo opgewonden raak over een horloge van een paar honderd euro.
Maarja, een ieder heeft zijn eigen smaak en wat voor de één een prul is van een paar tientjes,
is voor de ander misschien een prachtig uurwerk waar hij/zij urenlang naar kan kijken zonder
een besef van tijd te hebben of te willen weten hoe laat het is. Dát is het leuke van dit forum.
De grote verscheidenheid van modellen, smaken en prijsklassen; Het delen van Passie! (tu)

Mooi verhaal en van harte gefeliciteerd met deze aanwinst!

Gefeliciteerd met deze prachtige strakke Omega, heb zelf ook een zwak voor Omega’s:)

Gefeliciteerd, hij is erg mooi.

Mijn grail is nog steeds de Omega Seamaster Professional :slight_smile:

Mooi hoor, ik had de middelinen even niet EN je was me net voor…

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

fraai (tu)

deze is echt leuk, normaliter krijg ik grijze haren van vintage maar deze is best te doen :wink:
mijn allereerste grail was een railmaster (de grote), deze lijkt er wel een beetje op

leuk verhaal ook, en leuk dat ie bij jou komt
net zo leuk toen de damasko bij tommaat tercht kwam\

veel plezier er van en wees er zuinig op

en Bidle, is gewoon een topper !!

Wat een lelijk horloge en wat een lelijke foto vind er niks aan …:smiley:

en dan ook nog zo’n onhandige gast die denkt dat hij kan duiken!?..

:smiley:

tssss…mazzelpik…

edit: heeft inderdaad veel van de railmaster weg… erg mooi en apart.

Jazz Schreef:

“ik ben uw heerscher, luistert naar mij”,

:D(:smiley:

Inderdaad een zeer aansprekend horloge ! :slight_smile:
Heel veel plezier ervan/mee.

Ik kan me inderdaad heel goed verplaatsen in je situatie!
Van harte!:)-D

Dank, ik moet me gewoon weerhouden om er niet naar te blíjven kijken! :smiley:

Dat verdomde virus ook elke keer vervelend he! :wink:
Goed verhaal hoor en een prachtig horloge.
Zit er ook zo’n mooie achterkant op met dat zeepaard?
Veel plezier ermee, dat gaat vast lukken!

Met vriendelijke groet,
Patrick

gefeliciteerd met deze mooie aanwinst, leuke intro verhaal ook:D geniet er van.

Ik vind hem gewoon mooi, ik heb dit horloge helemaal gemist, hier was dus de ellende mee begonnen(oorzaak vertrek Bidle?), waren er nog meer leuke horloges van Bidle te koop die ik gemist heb dan?

Je verhaal is ook geweldig, je hebt er echt de tijd voor genomen en echt leuk om te lezen, geniet er van!

Wat een TOP verhaal en wat leuk dat jij op deze manier je grail hebt verworven én dat Bidle de kinderen een groot plezier heeft gedaan.

Mooi een klok trouwens. Wees er heel lang heel blij mee.

Superleuk verhaal en ik ben strontjaloers op je!

Euh, wat bedoel je precies met: ‘oorzaak vertrek Bidle?’

floris Schreef:

Ik vind hem gewoon mooi, ik heb dit horloge
helemaal gemist, hier was dus de ellende mee
begonnen(oorzaak vertrek Bidle?), waren er nog
meer leuke horloges van Bidle te koop die ik
gemist heb dan?

Je verhaal is ook geweldig, je hebt er echt de
tijd voor genomen en echt leuk om te lezen, geniet
er van!

dmc Schreef:

Euh, wat bedoel je precies met: ‘oorzaak vertrek
Bidle?’

floris Schreef:

Ik vind hem gewoon mooi, ik heb dit horloge
helemaal gemist, hier was dus de ellende mee
begonnen(oorzaak vertrek Bidle?), waren er nog
meer leuke horloges van Bidle te koop die ik
gemist heb dan?

Je verhaal is ook geweldig, je hebt er echt de
tijd voor genomen en echt leuk om te lezen,
geniet
er van!

Zie het topic: http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,286906

Ik heb genoten van jou verhaal.
Gefeliciteerd met je horloge en veel draagplezier gewenst.

Mvg,Radjoe

Hahaha! Jij bent ook (prettig) gestoord he?
Wat een geweldig verhaal zuig je uit je duim. :slight_smile:

Schitterende klok man! Gefeliciteerd en ben eigenlijk toch wel een btje jaloers. En dat terwijl ik helemaal niets om vintage geef.

Geniet ervan…!

Je hebt een erg leuk verhaal rond je nieuwe aanwinst gebreid.
En idd, het is een bjoetie.
Genietze.