Nieuwe aanwinst: mijn grail...

Top klok! Ik heb zelf een 14000M; de prijs is een stuk hoger dan mijn andere horloges (Seiko’s), maar de kwaliteit is dan ook van een ander niveau.

Rolex horloges zijn dan misschien niet van het kwaliteitsniveau van een JLC of PP maar je krijgt daar wel een stuk robuustheid voor terug waardoor ze juist beter voor dagelijks gebruik geschikt zijn IMO.

Gefeliciteerd (tu)

Mooie keus! Goeie foto’s en leuk verhaal. Ik was al overtuigd, dus ik wens je heel veel plezier met je graal!

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd (tu)

Comit Schreef:

Vroeger was ik nooit bepaald een Rolex-fan, maar
gaandeweg heb ik het merk leren te appreciëren, en
nu ik er eentje in het bezit heb weet ik dat ik de
juiste keuze gemaakt heb. Met mijn (poging tot)
detailfoto’s hoop ik de sceptici te kunnen
overtuigen! (maar ik maak me geen illusies ;))

Ik denk dat er veel mensen hier rondlopen die er zo over denken.
Ik ben allang overtuigd dat er een ‘kroontje’ in de collectie gaat komen. (nu het budget nog :D)

Groeten,

Martin

Bedankt voor de reacties allemaal! Blijkbaar ben ik er niet in geslaagd om mijn enthousiasme in toom te houden… :wink:

En wat de opmerking betreft over de druppel, puist, cyclops, loupe, of hoe je het ook mag noemen, hier heb ik zelf ook héél lang over nagedacht… Uiteraard dacht ik aan de eerste plaats aan een Sub no date, maar ik had toch echt graag een datum gehad. Natuurlijk kom je dan uit bij de Seadwellers, maar daar vond ik het oude model veel te klein tonen op de pols. En de nieuwe DeepSea, tja… dan kan je evengoed een duikboot aan je pols hangen, die is ongeveer even groot. :wink:

Maar na lang overwegen heb ik me voorgenomen dat dit toch een wezenlijk kenmerk is van een Rolex, en daarom ben ik er toch voor gegaan. En ik moet eerlijk zeggen, in het echt valt die veel minder op dan op de foto’s…

Uiteindelijk is het echter een post op watchuseek geworden die de doorslag gegeven heeft. Daar was er iemand die een nieuwe Sub had, en die heeft het via zijn AD klaar gekregen om een glas zonder loupe te installeren… Als ik er ooit écht genoeg van zou krijgen (en ik vind een AD die hierbij wil helpen!), dan weet ik dus dat er een mogelijkheid bestaat…

Hierbij enkele foto’s:

Prachtig toch? :slight_smile:

C.

schmeink Schreef:

Comit Schreef:

Bekijk bijvoorbeeld de befaamde
"ROLEXROLEXROLEX-ring", die sinds 2004 gebruikt
wordt om het de Chinese copy cats moeilijker te
maken.

is dat niet vanaf 2007 ???

Dat heb ik inderdaad op sommige plaatsen gelezen, maar andere bronnen spreken van 2004 of zelfs 2003…

Misschien dat het bij de Sub vanaf 2007 is, en bij andere modellen al vroeger…?

C.

wow!

schmeink Schreef:

Comit Schreef:

Bekijk bijvoorbeeld de befaamde
"ROLEXROLEXROLEX-ring", die sinds 2004 gebruikt
wordt om het de Chinese copy cats moeilijker te
maken.

is dat niet vanaf 2007 ???

Dacht het wel. Ik heb nog nooit een ouder model gezien die het had.

Van harte proficiat met je grail, wat een fantastische foto’s (tu)

Kwijl kwijl, super mooi ding, proficiat met je aankoop.

Als niet-Rolexliefhebber kan ik wel respect hebben voor alle details in de afwerking.
Dit heb je erg mooi verwoord en in beeld gebracht en het was een plezier om het te bekijken en te lezen.
Geniet van je Rolex en ik ga je post lekker nog eens een paar maal doornemen.

Mooie Sub(tu) klasse!
Denk er goed over na of je de druppel laat verwijderen,het hoort per slot op deze klok.

@Houthakker:
misschien wordt je wel bekeerd na deze topic?

gr Ron

Ernstig mooie beelden van een fraai en degelijk horloge! Proficiat!

hans

Prachtig horloge, uitstekend verhaal.

van harte met je hele mooie nieuwe aanwinst en erg mooie foto’s (tu)
veel plezier ermee :slight_smile:

HIj is prachtig,Comit!
Ik weet hoe het is om een op het punt te staan een Rolex te kopen(bij mij werd het een Explorer),lang over denken of je er daadwerkelijk voor gaat(zeker ook omdat ik (ook)een Omega fan ben,of eigenlijk daarvoor al was…
Maar eenmaal om de pols zie je pas hoe mooi de klok is,tegelijk ook hoe simpel(gelukkig)
Het blijft altijd apart om mn klok te dragen naast mn andere(ook niet misselijke)merken.
Ik wens je net zo veel draag plezier als ik.
mvg Leetje

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=130938

Mooie foto’s van een mooie klok. (tu)
Helaas iets buiten mijn budget vrees ik. :frowning:

Goed verhaal! En schitterend horloge! Ik heb er geen budget voor, anders wist ik het wel, geniet ervan! Maar dat zal wel lukken denk ik. Mooie macro’s trouwens.

Met vriendelijke groet,
Patrick.

Schitterende foto’s van een schitterende klok. (tu)
Helaas ietsjepietsje buiten mijn budget vrees ik. :frowning:

Proficiat !
Mooi verhaal, prachtige foto’s.
Ik behoor echter tot die groep die er niet dood mee gevonden wil worden.:smiley:

Supermooi (tu)

Goede foto`s ook en alles mooi in detail besproken!

Je schreef: “Uiteindelijk vond ik het oude model écht te klein aan mijn pols, terwijl de nieuwe (model 116610LN) als gegoten zat!”

Het oude model is toch 40mm,wat is de diameter van het nieuwe model dan?