Nieuwe aanwinst: mijn grail...

2006 Schreef:

Supermooi (tu)

Goede foto`s ook en alles mooi in detail
besproken!

Je schreef: “Uiteindelijk vond ik het oude model
écht te klein aan mijn pols, terwijl de nieuwe
(model 116610LN) als gegoten zat!”

Het oude model is toch 40mm,wat is de diameter van
het nieuwe model dan?

Diameter is maar een onderdeel van de maat… Hoek van de lugs, omvang van de lugs, omvang kroon en kroonprotector. Het heeft allemaal invloed.

Ik moet overigens niet teveel kijken naar die prachtige foto’s van je. Anders ga ik mijn Seadweller alsnog inruilen!

Prachtige klok
Prachtige foto’s
Goed verhaal

Veel plezier met deze aanwinst !

gefeliciteerd met je grail. de kwaliteit zie je aan de fraaie foto’s.
nu alleen nog maar genieten!

Dikke complimenten voor deze uitmuntende rapportage. Prachtige foto’s en een bescheiden verslag van een mooi horloge.
Ik heb er echt van genoten en heel wat langer blijven hangen bij je topic dan gebruikelijk.
Gefeliciteerd met deze fraaie aankoop.

2006 Schreef:

Supermooi (tu)

besproken!

Je schreef: “Uiteindelijk vond ik het oude model

Het oude model is toch 40mm,wat is de diameter van
het nieuwe model dan?

Zo uit het hoofd meen ik 42 mm, maar het is inderdaad vooral de dikte van de kast en de bredere lugs die maken dat deze groter aan de pols is. Daarnaast heeft de nieuwe een zogenaamde maxi dial, waarbij de indexen een maatje groter zijn, dit zorgt er voor dat de wijzerplaat wat groter lijkt.

Prachtig horloge en goed verhaal.
Ik wist de meeste details die je hier verteld nog niet.
Veel plezier gewenst met deze geweldige nieuwe aanwinst.

Comit Schreef:

Uiteraard is het een Rolex. Voor vele
horlogeliefhebbers is het een droom om een uurwerk
van dit merk in bezit te hebben (anderen willen er
nog niet dood mee gevonden worden, maar dit geheel
terzijde ;)), en voor mij is het dus eindelijk zo
ver gekomen: mijn droom is uitgekomen!

Kijk, als ik zoiets lees of hoor, dan weet ik dat het om een gepassioneerde liefhebber gaat. Een Rolex die gekoesterd wordt en niet Rolex waarmee je nog niet dood gevonden wilt worden.

Bedankt voor je mooi geillustreerde impressie van 't horloge. Ik heb een jaar terug ook heel erg getwijfeld tussen de nieuwe en oude uitvoeringen. Uiteindelijk vind ik de nieuwe modellen wat bulky en ben voor een wat smallere/elegantere SDW gegaan. OK, toegegeven hij is niet bepaald plat met z’n achterdeksel.
Maar je pluspunten herken ik heel sterk in de afwegingen van destijds. Zat ik ook heel erg over te twijfelen, de looks of de verbeteringen…

Leuk detail in je review vind ik de vergelijking met nepperds. Ik vind 't juist leuk om de verschillen te zoeken. De Rolex-ring hebben ze ook al een tijdje nagemaakt. Alleen is het niet zo goed uitgelijnd met de indexen. Daar is een stukje finesse voor nodig. Mooi afgewerkt van Rolex, alleen vind ik het te druk.
En die keramische bezel, de looks ervan hebben ze in het Oosten ook weten na te maken. Alleen het kroontje in 't glas ben ik nog niet tegengekomen.

Hij staat je stoer om je pols. Proficiat! (tu)

Comit Schreef:

2006 Schreef:

Supermooi (tu)

besproken!

Je schreef: “Uiteindelijk vond ik het oude
model

Het oude model is toch 40mm,wat is de diameter
van
het nieuwe model dan?

Zo uit het hoofd meen ik 42 mm, maar het is
inderdaad vooral de dikte van de kast en de
bredere lugs die maken dat deze groter aan de pols
is. Daarnaast heeft de nieuwe een zogenaamde maxi
dial, waarbij de indexen een maatje groter zijn,
dit zorgt er voor dat de wijzerplaat wat groter
lijkt.

Ook het huidige model is 40mm, dus niet groter dan het voorgaande model. Zoals je zelf al zegt zorgen met name de dikkere lugs ervoor dat de klok groter oogt. Ook is de band wat aangepast, deze loopt van 20mm naar 18mm ipv naar 16mm bij de oudere.