Tot voor kort was de gedachte achter mijn horlogecollectie ‘more = more’. Ik kocht en verkocht vooral veel en had steeds een goed gevulde horlogekoffer. Op den duur merkte ik dat dit minder voldoening gaf. Ik verkocht er een stel en kocht mijn eerste Rolex, een Oysterdate uit '62:
Even speelde ik met de gedachte dat dit mijn enige horloge zou kunnen zijn. Maaar daar kleven toch wat praktische bezwaren aan. Bovendien vind ik meer dingen mooi: duik en dress, mechanisch en quartz, modern en vintage… Daarom heb ik nu de collectie nog verder uitgedund en deze erbij gekocht:
Een mid-size, electric blue SMP. Voor mij is dit de ideale maat, en de electric blue wijzerplaat is echt betoverend. Verder vind ik de afwerking top, de band heerlijk en het horloge als geheel een icoon. Nog een paar foto’s:
Nu heb ik volgens mij een horloge voor elke gelegenheid, dus dit is mijn perfecte paar. Hoewel: er zal altijd wel plaats in de box blijven voor een setje Seiko’s:
Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment!!
Dagelijks een moment kiezen om even gas terug te nemen, even tot inkeer te komen.
Je leven onder de loep te nemen, na te denken over jezelf en anderen,
je verhouding tot je hobby’s en wat dies meer zij.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit doordachte horlogekwartet!!