Nieuwe aanwinst: Minerva!

De Minerva, een horloge welke ik al langer op het oog had, toch ruim een jaar wel. :slight_smile:

Afijn, het probleem met deze Minerva’s is dat je ze eigenlijk niet kan zien voor je ze koopt, simpelweg omdat ze niet meer verkocht worden (en volgens mij ook nooit verkocht werden in NL). Toen ik dus een keer een advertentie zag van een Duitser wilde ik wel toeslaan, maar vond het toch te eng om iets te kopen wt je nooit gezien, gevoeld en gepast hebt. Heb die dus over moeten laten slaan. Wel jammer toch, vind het mooie horloge’s en zou toch ooit nog eens zoiets willen, dus ik ga verder zoeken op de vaste adresjes.

Aha, tijdje later (bijna een jaar later) km ik er weer een tegen, een 38mm versie dit keer. Maar goed, omdat ik nog steeds niet wist of ik nou beter de 34mm of 38mm kon kopen heb ik het horloge even laten reserveren. In diezelfde periode werd ik benaderd door een forumlid van hier; of ik niet eens langs wilde komen om de beide Minerva’s te passen! Nou, daar hoef ik geen 2 sec. over na te denken. Ja tuurlijk wil ik dat!! Hoe groot is de kans dat je béide Mineva’s naast elkaar ziet (en nog veel meer ander mooi spul).

Afspraak gemaakt en langsgegaan. Man, wat een collectie en nogmaals bedankt voor de uitnodiging (tu). (ik weet niet of de desbetreffende persoon zijn/haar naam op het forum wil dus de naam laat ik ff voor wat het is)

Daar heb ik ze dus allebei mogen zien, passen, voelen, man wat een mooie horloge’s. Afijn, ik was eruit dat het inmiddels toch wel de 34mm moest worden dus nu nog op zoek naar een geschikt model. Ik vertelde dat er momenteel op Ebay een soortgelijke Minerva werd aangeboden, dus heb, in overleg met de gastheer, een bod gedaan op de Minerva. Dit was de versie met afgehakte zeg, geprinte cijfers op de 2, 4, 6, 8, 10 en 12. Afijn, net zoiets, maar toch ook heel anders.

Toen de veiling inmiddels was afgelopen kreeg ik bericht dat ik het horloge had gewonnen! Hoezee, ik mailde de verkoper en ik wisst ook dat deze eerder al een Minerva aan had geboden welke ik zocht. Ik stelde daar wat vragen over en toen vertelde die mij trots dat hij er nog wel eentje had en dat hij die ook ging verkopen. Toen geen minuut getwijfeld en de stoete schoenen aangetrokken en gevraagd of Ă­k die anders niet over kon nemen ipv de gewonnen Minerva. En gelukkig, dit kon! :smiley:

Direct betaald en paar dagen later werd het opgestuurd, inmiddels is hij hier en ik laat er mooi een ander bandje op zetten, deze is me net iets te lang. Dus als iemand een Minerva struisvogel bandje wil… :stuck_out_tongue:

Na deze aanwinst ga ik het eerst wat rustiger aan doen, heb nu nog 2 JLC’s op de lijst… maar dan zal ik eerst nog ff moeten sparen.

Hier de foto’s:

Prachtig! Minerva heeft nmm een paar van de mooiste horloges gemaakt! Ze hadden trouwens wel een eigen importeur in Nederland in de jaren 90, hij ruilde oude Minerva’s tegen (toen) nieuwe. Misschien dat 'm dat de kop heeft gekost :smiley:
En als je serieus over die band bent… graag!

UItzonderlijk fraai horloge. Ik zoek ook al een tijdje naar een Minerva maar dan bij voorkeur met een donkere wijzerplaat. Het probleem is dat Minerva’s zelden worden aangeboden maar ik blijf kijken en zoeken.

Proficiat dus met de fraaie aanwinst!

super … van harte ermee (tu)

Jaap-Wim,

Echt n hele mooi uitvoering en klok. En wellicht voor je pols de juiste maat. (voor mij dus echt te klein)
De andere in huize JW mogen er ook zijn.

Enjoy

Heel erg mooi. Minerva is een prachtig merk.

Trouwens een zeer fraai supertrio heb je samen met de Nomos en de Ancre…

van harte…

gr,
Hans Mennink

Wat een schitterend horloge! Echt prachtig, die wijzerplaat met de opgelegde cijfers. De struisvogelband zou ik er toch op laten zitten: mooie kleur en tekening.

Je collectie mag er (weer) wezen, JW! (tu)

Heel veel plezier ermee.

Gefeliciteerd JW, heel erg mooi horloge!

Hoi J-W,

Hij is echt super! Ik wil 'm binnekort wel ff om passen :wink:

Veel plezier er mee!!!

Prachtige klok JW! Helmaal My cup of tea! :slight_smile:

Mooi deze Minerva, ik zou hem wat te klein vinden, maar het model is erg mooi!

hoi jw, gefeliciteerd met je minerva, erg mooi horloge. En je collectie begint zich ook weer aardig uit te breiden! Mooi dat je weer een aantal mooie horloges hebt.

Echt een hele mooie Minerva.
Die Ancre staat er trouwens niet slecht tussen op de laatste foto.

KlaasJan Schreef:

Je collectie mag er (weer) wezen, JW!

Bedankt allemaal voor de aardige woorden!

En Klaas-Jan, idd, wéér een collectie. :wink: Ik heb nog 2 horloge’s op de lijst staan en ik hoop er nog eentje dit jaar te kunnen kopen. De Reverso of de JLC Ultra Thin, maar dat wordt pas na de vakantie denk ik. :slight_smile:

Gefeliciteerd, JW! Mooie aanwinst!

Ik ben er stil van. Prachtig horloge. Van harte gefeliciteerd.

Gerwin

In Ă©Ă©n woord prachtig!

Ik ben ontroerd. Bedankt allemaal! De eerstvolgende meeting gaat 'ie mee hoor. :wink:

Ik zie dat de Minerva alweer te koop staat Jaap-Wim. Is het toch wat tegen gevallen (kan ik me niet voorstellen)?

Ha Henrik,

klopt! Het horloge is juist níet tegengevallen, in tegendeel. Het is, net als de Reverso, een van m’n mooiste horloge’s die ik heb/had.

Er is alleen een ander horloge welke ik ook graag zou willen, en deze is zonder de toebehoren (doos, papieren) dus mag die eigenlijk wel weg. Niet dat dat verder uitmaakt voor het horloge, maar ik zie zelf graag liever alles compleet.