Nieuwe aanwinst: Movado Datron 3019PHC (El Primero)

Mooi hoor! Geniet ervan!

@Henrik, wat in de advertentie staat klopt. Als je de kroon uittrekt naar de 1e positie kun je de wijzers (tijd) verzetten.
Is dat bij de huidig El Primero´s anders? Ik heb al tijden geen moderne Zenith EP in handen gehad.

Misschien heeft iemand van een forum een moderne versie? Kan diegene dan tevens aangeven of een moderne El Primero wel of geen hack functie heeft?

@Mark. Naar mijn weten is een tikgetal van 36.000 het hoogste dat gebruikt wordt voor een uurwerk dat in massa geproduceerd wordt. Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat ik meen TAG Heuer een experiment heeft met een mechanisch uurwerk dat een nog veel hoger tikgetal heeft. Maar dat is meer een experiment dacht ik.

@anon45416343NA. Prachtige reklame van Movado. Leuk gevonden, en mooi opgedoken uit je archief.

@bleubreeze. Ik kan zo snel niet tellen of er 10 tikken per sekonden te horen zijn Maar theoretisch zal dat het geval zijn. Immers 36.000 / 60 minuten / 60 sekonden = 10 halfomwentelingen per sekonde. De sekondenwijzer doorloopt 1 sekonde dus inderdaad in 10 stapjes.

Prachtig horloge, en een zeer leerzaam verhaal.

MOOOOOIIII!!!

Niels

Beste Hans,

Je weet ze wel steeds weer te vinden. Hopelijk is dit een blijvertje.

Arjay