Na al jullie inhoudelijke reacties in het ‘Rolex dilemma’ topic heb ik mijn keuze gemaakt. Perfect al die reacties, zetten je aan het denken en laten je letten op dingen die je anders wellicht in beginsel over het hoofd zou zien.
Bij Ramon (Crownguard) kon ik mijn laatste contenders beide zien (een nieuwe Sub no date is nog niet zo eenvoudig te vinden). Het was heel, heel snel duidelijk waar mijn voorkeur naar uitging: de Sea Dweller. De Sub is prachtig, maar de kastvorm van de SD vond ik veel mooier. Extra dikte maakt hem cool, draagt uitstekend (glidelock). Ik vind hem niet te zwaar en hij oogt ronder en kleiner dan de Sub. En ook een stuk stoerder in mijn ogen. En wat ook wel meespeelt, het is toch weer een stapje hoger.
Wat een knaller. Beetje oude stijl kast, maar met alle moderne voordelen zoals glidelock en keramische bezel. Hij is voor mij ook echt ‘bling’ genoeg, met PCL’s zou ik niet kunnen leven. En zwart is tijdloos, gaat zeker niet vervelen.
Kortom, ik ben heel blij en voel me bevoorrecht. Samen met de ingetogen Explorer een mooi Rolex setje vind ik.
Hier wat snelle plaatjes.
En omdat ik de ware schoonheid er niet op krijg, een gejatte foto die wel laat zien hoe mooi hij is in het echt: