Nieuwe aanwinst: Navygraf Marine Nationale Quartz

Mijn Tudoor BB58 met blauwe wijzerplaat was in service aangezien het horloge af en toe stil viel tijdens het dragen.

Aangezien ik deze sinds aankoop januari 2023 eigenlijk alleen maar gedragen heb en de rest bijna niet meer moest ik weer verschillende andere horloges uit de collectie dragen in die tijd, maar ik merkte dat ik een kleinere blauwe duiker miste.

De rest vond ik toch te groot of ik miste heel erg een blauwe wijzerplaat.

De Yema had al een tijdje mijn aandacht vanwege de maat: 39mm, lug to lug 47mm en 11mm dik.
Seiko VH31 (meca) quartz uurwerk dus 4 tikken per seconde. Een soort van zwevende secondewijzer dus en alle gemak van een quartz.

Nadeel was dat deze k1 mineraalglas heeft. Was dus bang voor krassen en dacht dat ik dat meteen kon oplossen zodra dat nodig was door hem dan naar horlogeglas.nl te sturen voor saffierglas.

Aangezien ik een beetje lomp ben bleek dat dus na een week dragen al nodig te zijn. Er zaten al twee kleine krasjes op het glas. Geen idee hoe het is gebeurd, maar ze zaten er.

Nu is hij dus terug met saffier glas en kan ik weer volop van genieten.

Foto’s met mineraalglas:

De extra band die erbij zat vond ik iets te licht van kleur:

Ik heb dus bij Erika een band laten maken met het oude sluitwerk (dichte beugel) en zonder logo op de sluiting.
En die kwam 1 dag voor het horloge binnen, dus het resultaat met de Erika en saffierglas:

Past er lekker bij en zo het horloge extra licht voor in de zomer. Prima vakantiehorloge zo.

53 likes

Prachtige aanwinst, staat je goed👌

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een mooie aanwinst.
Horloge band staat er ook goed bij.

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Die Erika MN staat top :+1: nog gefeliciteerd met je aanwinst.

Hele mooie combi! :ok_hand:

Gefeliciteerd

ja, blauw is zeker niet mis voor een horloge,
draag hem met plezier

Gefeliciteerd! Mooi horloge.

Geniet van je mooie horloge! :hugs::pray:

Heel veel plezier met deze mooie Yema.

Gefeliciteerd met je mooie horloge, en inderdaad een bijzonder uurwerk dat meca quartz.

Gefeliciteerd met je sportieve NA

Nice. Een goede combinatie zo :ok_hand::+1:

Fraaie aanwinst! :star_struck:
Veel draagplezier.

Gefeliciteerd met deze NA.
Draag hem met plezier!!

Fraai horloge. Veel draagplezier.

Gefeliciteerd met de Yema. Het saffierglas is zeker een aanwinst. Hij staat ook perfect bij de Erica :ok_hand:.

Leuk horloge zo. Meer heb je eigenlijk niet nodig :slight_smile:

Mooi op elke band geniet ervan :heart_eyes: :ok_hand: