Beste forumleden / mede horloge freaks, aangezien ik vandaag mijn tweede horloge heb gekocht: een welder. Leek het mij wel interessant om op een horloge forum mee te praten over horloges.
Dus zal ik maar beginnen over mijn nieuwse aanwinst een Welder, een appart horloge.

aangezien ik het horloge vandaag heb gekocht bij de juwelier kan ik weinig vertellen over het duurzaamheid van het horloge, op het eerste gezicht is het een hoog kwalitatief horloge, wat ik ook had opgezocht was dat welder zijn pvd coating had geoptimaliseerd zodat als deze krast je minder snel blank staal ziet. Het horloge heeft een apart uiterlijk wat mij juist wel aantrok. Ik heb gekozen voor de chronograaf versie, je hebt ook een vergelijkbaar model in de zelfde kleur stelling zonder chronograaf.
(eigen foto’s volgen nog)
Heftige klok. Ben benieuwd hoe hij op je pols staat. Welkom ook hier!
hans
Dankje hans ik zal zo snel mogelijk foto’s van de horloge op mijn pols maken aangezien de juwelier er de rubberband er aan het opzetten is omdat er de meegeleverde lerenband omzat.
Barend
Welkom op dit forum en natuurlijk foto’s ,nietwaar?
Leuke klok!
Jack
Mijn beste,
Van harte welkom hier!!
Hét horlogeforum met kennis van zaken, gemotiveerde gebruikers, enerverende items en een ruimhartige diversiteit aan horlogemerken.
En dat jou ‘Welder’ horloge zich hier thuis zal voelen, moge zal duidelijk zijn!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-
Hallo en welkom,
aaahhhh, this brings back memories. Een Welder was jaren geleden mijn grail (samen met u-boat). Nu haal ik er als een echte horlogesnob mijn neus voor op. Voor hetzelfde geld heb je een hele mooie mechanische klok.
Blijf hier regelmatig terugkomen en dan zullen we jou ook ‘bekeren’ 
Ook namens mij een hartelijk welkom. En proficiat met je stoere klok!
Ik ben wel benieuwd naar je 1e horloge. Als je toch foto’s gaat maken en plaatsen… 
Welkom.
Mooie Welder heb je gekocht en geniet ervan.
Marnix mijn eerste (echte) horloge was een Seiko velature kinetic direct drive

verder allemaal bedankt voor het ontvangst ik zal de foto’s na het weekend pas kunnen maken aangezien ik tot na het weekend weg ben.
barendo Schreef:
Marnix mijn eerste (echte) horloge was een Seiko
velature kinetic direct drive
http://www.prlog.org/10562419-seiko-velatura-kinet
ic-direct-drive-srh005p1-srh005p-srh005.jpg
verder allemaal bedankt voor het ontvangst ik zal
de foto’s na het weekend pas kunnen maken
aangezien ik tot na het weekend weg ben.
die is ook niet mis! zo te zien hou je wel van stoere grote klokken met een apart design. of zijn er ook andere stijlen die je mooi vind?
welke klokken staan er bijv. op je wishlist?
doe rustig aan. die foto’s komen wel.
Welkom hier, veel plezier.
En een mooi en apart horloge hoor, die Welder.
Haal ik mijn neus niet voor op hoor.
Wat boven aan mijn wishlist staat is toch wel een Oris Pro Diver Chrono,

of een breitling avanger seawolf blacksteel

ik houd inderdaad van grote stoere klokken en daar valt de Oris ook onder en de breitling doet daar niet voor onder, alleen dat zijn natuurlijk wel gelijk duurdere klokken.
Wat ik bijvoorbeeld ook mooi vind zijn de Festina horloge’s en bijvoorbeeld een Invicta pro diver.
barendo Schreef:
Wat boven aan mijn wishlist staat is toch wel een
Oris Pro Diver Chrono,
http://i180.photobucket.com/albums/x284/vlkong/Ori
s/2009/IMG_3455.jpg
of een breitling avanger seawolf blacksteel
http://www.watches.co.uk/watch_pics/largepics/brei
tling-avenger-seawolf-blacksteel-br1052P.jpg
ik houd inderdaad van grote stoere klokken en daar
valt de Oris ook onder en de breitling doet daar
niet voor onder, alleen dat zijn natuurlijk wel
gelijk duurdere klokken.
Wat ik bijvoorbeeld ook mooi vind zijn de Festina
horloge’s en bijvoorbeeld een Invicta pro diver.
Die Breitling vind ik ook erg stoer. Wel wat groot en zwaar. Maar wel stoer.
En Festina en Invicta hebben ook leuke grote klokken. Maar ik vind het dan weer jammer dat er geen mechanisch uurwerkje in zit. Daar ben ik weer fan van. Groot of klein, als 't maar tikt.