Nieuwe aanwinst: Night Hunter

Na de discussie van zo’n 2/3 weken geleden heb ik een bestellinkje bij Julian Kampmann geplaatst. Niet voor de Navitimer-achtige Blue Angels, maar voor een blijkbaar nieuw model wat niemand hier nog schijnt te hebben. De Night Hunter.

1e kritische indruk: waarschijnlijk niet te vergelijken met het origineel maar beslist niet slecht :slight_smile: De 5min verdeling op de wijzerplaat is niet echt heel goed doordacht, m.i: glimmend metaal dat de neiging heeft onzichtbaar te zijn bij loodrecht aflezen (tenminste wanneer je donkere kleding draagt!). Een stipje lichtgevende verf had daar ongetwijfeld tegen kunnen helpen.
Verder is de standaard meegeleverde band toch echt niet zo mooi. Dik, grove gesp en een duidelijk geperst nerf patroontje, en het lijkt wel nepleer (de onderkant is duidelijk wel leer, dus de “echt leder” tekst is niet onterecht :wink: ). Gelukkig had ik al een “open” 22mm bandje bij TimeFactors besteld, en dat is er dus meteen opgegaan. Fraai, maar natuurlijk mist het net een gaatje naar mijn smaak :slight_smile:

Snel 2 foto’s gemaakt:

Best een grote jongen, moet toch wel even wennen aan hoe dik 'ie is. Ter vergelijking m’n Tissot Titanium 100: diens 3-weken afwezigheid is de schuld van m’n hernieuwde interesse voor mechanische horloges. Ik denk dat het dikte verschil wel te zien is:

een vintage Breitling Navitimer is 14mm dik - diameter 40mm -totaal met bandaanzet is 48mm- bandbreedte ook 22mm
wat zijn de afmetingen van deze Night Hunter ?

Groet, André

Ik heb hier geen lineaal of meetlint bij de hand, maar volgens http://www.poljot24.de/en/pd-599028424.htm?defaultVariants={EOL}&categoryId=2 is de diameter 43mm en de hoogte 16mm. Die laatste maat zal denk ik inclusief het (bolle) glas zijn.

Dat glaasje is overigens niet optisch neutraal: van de zijkant kijkend vervormd het behoorlijk. Dat was me bij m’n 24h Aviator nog niet opgevallen (en die heeft een boller glas).

Zijn de huidige Breitling Navitimers niet groter dan de oudere modellen?

groet,
René

Hee… waarom werkt die url tag nu niet??

Die nieuwe(re) Navitimers van Breitling varieëren in diameter van 38mm tot 46mm
hoogte tussen de 12mm en 15,5mm
Groet, André

Omdat je een typefout hebt gemaakt.
Wat voor merk is het eigenlijk? Poljot of is Night Hunter de merknaam? Ik vind 'm wel stoer.

Waar zit die typefout dan? Het is toch [ url= ] blabla [ / url ] (zonder de spaties, of verwar ik nu met een ander forum…). Of zou het zijn dat er meer dan 1 = inzit?

En sorry, ja, het is een Poljot. Naar ik begrijp een (vrij) nieuw model. Hij is genoemd in m’n eerdere draadje “Navitimer alternatieven”. Op dit horloge is de rekenring dus niet alleen maar voor de sier.

Stoer is 'ie zeker. Maar of dat bij mij past … :wink:

Voor een gewone link hoef je helemaal niets maar als, dan
de url
of gewoon de link plaatsen. Lees dit even: http://www.horlogeforum.nl/templates/default/ubb.htm

Tsja, ik dacht in url geval 2 te zitten, en zie nog steeds de typefout niet die me de nek omdoet.

Dit is overigens behoorlijk standaard syntax die door zo ongeveer alle fora met phpBB achtergrond wordt gebruikt. Ofwel mijn “parser” is fout (zie de tikfout over het hoofd), ofwel Phorum’s. Nog ff wachten en dan wordt het inderdaad een “Night of the Hunter” :wink:

echt een mooi horloge!!! die poljot!

Heh. De Tissot niet dan? :slight_smile:

jahoor ook een mooi ding hoor! haha

(Ik begin 'm een beetje saai te vinden :))

haha jaja, nou je moet ook niet altijd op een reactie rekenen hoor als je een foto plaatst, krijg ook niet altijd een reactie :wink:

Misschien de volgende keer toch maar een bijpassende dame opnemen? Hmmm, maakt Harley-Davidson niet ook horloges? Ferrari blijkbaar wel …

girard perregaux maakt ze voor ferrari toch? :wink:

Ik heb de [ url ] codes weggehaald, en zoals je waarschijnlijjk kunt zien klopt er weinig van hoe de link wordt weergegeven:

http://www.poljot24.de/en/pd-599028424.htm?defaultVariants={EOL}&categoryId=2

Thuis, dus ik heb een meetlint bij de hand. Hier gaat ie:

Dikte: platgelegd is 'ie 14mm hoog tot de bovenrand v.d. bezelring, eerder 18mm tot de top v.h. glaasje (lastig zonder schuifmaat)

Diameter: 43mm incl. de bezel, het glas is eerder 38mm; breedtje (bezel -> kroon) 48mm, lengte 50mm.

Ik heb even geen zin om 't bandje eraf en m’n weegschaal uit te halen :slight_smile:

Mooi ding! gefeliciteerd ermee.

Komt door de {} Pech is dat.