Nieuwe Aanwinst Nivada Compensamatic

Ik heb een probleem. Ik houd van vintage horloges maar kan er niet tegen als wijzerplaten verkleurd zijn, Indices vergeeld etc. Een horloge moet er gewoon tip top uitzien. Ik ben dus vaak op zoek naar NOS exemplaren. Dit keer vond ik er een die me erg aansprak. Toen hij binnenkwam was ik ook zeer tevreden. vroeger maakte ze echt mooie wijzerplaten. De rode kleur is fantastisch en zal zeer mooi staan bij een kerstdiner. Geweldig opgelegde indices en loge. De band heb ik vervangen door een dark ruby exemplaar en het is imo een zeer geslaagde combinatie. Er was net even wat daglicht dus ik heb er ff op los geklikt en de mooiste fotos zie je hier:




Moiie klok. Mooie combi ook. Vraag me af waar dit horloge voor compensates. :stuck_out_tongue:

Arjen Schreef:

Moiie klok. Mooie combi ook. Vraag me af waar dit
horloge voor compensates. :stuck_out_tongue:

Tja dit valt onder “de zinloze teksten op vintage horloges” topic. :smiley:

Als (ongewild) bezitter van misschien wel de grootste collectie Nivada horloges in Nederland (een stuk of 40) moet ik zeggen dat dit wel een erg mooi exemplaar is! Niet alleen door de prachtige combinatie van band en plaat, zo zie je maar weer wat een verschil een goed gekozen band kan maken!

Henrik Schreef:

Als (ongewild) bezitter van misschien wel de
grootste collectie Nivada horloges in Nederland
(een stuk of 40) moet ik zeggen dat dit wel een
erg mooi exemplaar is! Niet alleen door de
prachtige combinatie van band en plaat, zo zie je
maar weer wat een verschil een goed gekozen band
kan maken!

Hoe word je nu ongewild eigenaar van een collectie? Enne kun je ze niet eens allemaal fotograveren en posten? Ben wel benieuwd…

Een zeer goed uitgekozen combi imo (tu)

mvg, Frans

Die band past er perfect bij! Mooi! (tu)

dreski Schreef:

Henrik Schreef:


Als (ongewild) bezitter van misschien wel de
grootste collectie Nivada horloges in Nederland
(een stuk of 40) moet ik zeggen dat dit wel een
erg mooi exemplaar is! Niet alleen door de
prachtige combinatie van band en plaat, zo zie
je
maar weer wat een verschil een goed gekozen
band
kan maken!

Hoe word je nu ongewild eigenaar van een
collectie? Enne kun je ze niet eens allemaal
fotograveren en posten? Ben wel benieuwd…

Het zijn wel veel dezelfde hoor :wink: Ik denk dat er in het verkooptopic wel iets over terug te vinden is.

Uh, nee in het verkooptopic zijn ze verwijdert want te lang gestaan.

Het zijn twee lots die ik gekocht heb. Ik wilde toen een eigen vintage/NOS winkel op internet beginnen maar daar is het helaas nooit iets van gekomen omdat ik te lui ben te starten. Als iemand voor mij zo iets even snel in elkaar kan zetten? :smiley:

Wat wel grappig is is dat ik zo hardleers ben. Het eerste lot verkocht erg matig, dat kostte me uiteindelijk geld. En, met nog zo’n 15 stuks uit het vorige lot in een laatje, heb ik een paar maanden terug maar weer zo’n lot gekocht. Waarbij ik moet opmerken dat het eerste lot nog wel mooie NOS horloges waren en het tweede lot niet. :sunglasses:

Goede combinatie (tu)
Wat voor caliber zit er in?

Mooi dreski(tu) gefeliciteerd! De combinatie met deze band is prachtig.
Vooral op de wristshot is het een beauty:)

2006 Schreef:

Goede combinatie (tu)
Wat voor caliber zit er in?

Ik heb geen idee maar ik zou het graag weten. Mischien weet Henrik het wel.

Ha! Ik had er een paar van dit type maar die waren snel weg. Dus nee, je moet zelf even de achterkant opendraaien.

Een ETA 2789. In het andere topic over dit horloge heb ik daar óók al een foto van geplaatst (die ik had gejat van internet):

Erg mooie combi (tu) Normaal ben ik niet zo’n liefhebber van die seventies kasten, maar doordat je oog naar het rood van de plaat en de band gaat, is het nu gewoon een mooie gouden omlijsting!

Veel diner plezier.

Groeten,

Martin

Ik heb 'm nu ook en ondaks dat ik je foto’s prachtig vind is hij in het echt nog veeeel mooier! Nu nog even wachten op dezelfde band en dan kunnen we een clubje starten :smiley:

Gefeliciteerd! en het is inderdaad een heel mooi horloge irl.

Dat is het zeker! Ik mis 'm nu al!! :wink:
Ik zag op internet nog een blik onder de motorkap van dit horloge: