Nieuwe aanwinst, Nivada, kijk en oordeel!

Mijn al niet meer zo nieuwe aanwinst die na mijn vakantie op me lag te wachten: een Nivada van Henrik.
Maar 1 met zo’n bijzondere kleur wijzerplaat dat ik er eerst 2 weken over moest doen voor ik een geschikt bandje had gevonden.
Inmiddels heb ik de keus uit twee.
Kijk en oordeel zelf:

Met een rode rog:

Met een zwarte rog:

Ben benieuwd naar jullie mening!

groetjes Eveline

Fraai horloge, Eveline! (tu) Dat van die bandjes vind ik lastig. Beide bandjes kunnen volgens mij prima, al vind ik die rode rog misschien wat te veel van het rode. Ik denk dat ik de zwarte rog 't mooiste vind.

Eigenlijk zou ik beide bandjes gewoon lekker afwisselen en je keuze daarin laten afhangen van onder meer je humeur en/of je kleding. :slight_smile:

De rode rog staat het beste, volgens mij. De zwarte maakt het wat somber.

Groeten, Tom Vreeken.

Ik zou voor de rode rog gaan! Mooi horloge… :smiley:

De zwarte heeft mijn voorkeur. Geeft een mooi mysterieus uiterlijk.

Michel

Rode rog, zwart maakt het er wat somberder op zoals al eerder opgemerkt is. Van harte met je aanwinst.

Hallo Eveline,

Deze Nivada heeft een qua kleur zeer aparte wijzerplaat. De foto’s die je hebt gemaakt zijn allen met een flitser gemaakt, waardoor de echte kleur zoals ik kan beoordelen niet echt goed naar voren komt. De kleuren verschillen onderling nogal.
Ik zou wel eens een daglichtfoto van de wijzerplaat willen zien.

Persoonlijk vind ik de rode band iets te opzichtig en haalt de aandacht van het horloge weg, bovendien neigt het wat goedkoop aan te doen, soort kinderhorloge.
De zwarte, weliswaar wat somberder heeft tocht meer uitstraling legt het accent meer op het horloge.

Mogelijk zijn er nog betere kleurcombinaties te vinden, maar je moet altijd proberen het accent op het horloge te houden en dan mag een kleur niet overheersen, naar mijn mening.

groet

Ed

ik vind de rode niet mooi staan, is niet de kleur van de plaat en in dit geval vind ik dat storend. Vind de zwarte rog er beter bij passen. Hoewel denk ik gewoon een gladde zwarte band het mooiste is.

sowieso een leuk horloge, gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Hoi Eveline,

Is het slim om mannen naar een mooie kleurcombinatie te vragen? :wink:

Om toch mijn mening te geven, ik sluit me bij Ed aan. Voor zover de kleur van een foto te beoordelen is, lijkt me de zwarte wat rustiger en stijlvoller.

Groeten,

Martin

De zwarte vind ik het mooiste, de rode heeft een wat te hoog zuurstok gehalte :slight_smile:

De zwarte is veel mooier.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Gefeliciteerd! Bandjes kunnen allebei wat mij betreft, echt een kwestie van jouw persoonlijke voorkeur. Het heeft inderdaad wel allebei een heel andere uitstraling.

Hoi Eveline,

ziet er met allebei de bandjes goed uit!! Het is zo wie zo een mooi horloge, ik heb hem ook voor mijn vrouw bij Henrik gekocht. Mooie wijzerplaat!!
Veel plezier ermee.

Groet Arno.

Het is een behoorlijk Bagwan horloge. De rode rog staat er het beste bij, vind ik.

Maare… Wat zijn dat voor een lampen die op enkele foto´s figureren?

Leuke dingen hé?
Ooit eens gekregen voor sinterklaas.
Zit een al even knalgroene standaard/fitting bij.
Gebruik ze eigenlijk nooit.
Zal zo eens wat daglicht foto’s maken.

Zo, twee foto’s bij daglicht:

Bij daglicht heeft de wijzerplaat een heel andere kleur en dan zie je dat het rode bandje er niet bij past, althans in mijn optiek. De kleuren wijken teveel af, zodat het de neiging tot vloeken krijgt.

Als je toch rood wilt dragen zou ik iets zoeken in Bordeaux rood, of anders een kleur die zo dicht mogelijk bij de wijzerplaat komt.

Persoonlijk vind ik het horloge (wijzerplaat) bij daglicht veel mooier over komen dan bij kunstlicht. Is wel erg apart.

groet

Ed

Vind beide heel mooi, zwart iets officiëler en rood iets vrolijker.

Groet,
Alex

De rode (op mijn beeldscherm roze) heeft de voorkeur, voor dames hoeft het mijn inziens niet zo bescheiden…

Show 'm what u got!

Grt,

Vncnt

De band is een beetje koraalrood, neigt naar het roze, en de wijzerplaat is bij verschillende lichtvallen, rood, roze of aubergine.
Heb 'm vandaag eens met het rode bandje gedragen en ik geloof dat ik ze allebei maar houdt.
Zitten van die snelpennen op zodat ik heel makkelijk en snel kan wisselen.