Nieuwe aanwinst: No. 340

Hoi allemaal,

Ik ben nu al een paar maanden aan het werken, na mijn studenten-periode vroegtijdig te hebben stopgezet.

En vanaf de eerste loonbrief was ik natuurlijk al aan het denken over mijn volgende aankoop, bij dewelke dus een iets hoger budget beschikbaar was dan in mijn studententijd.

Ik wist al een paar dingen: het moest een flieger-horloge zijn, zonder logo, met centrale secondewijzer.
Om dan niet TE hoog in prijs te gaan, hield ik 2 keuzes over: de Archimede Pilot H, en de Steinhart Nav B-Uhr II Automatic.

Ik heb een lange tijd de Archimede de mooiste gevonden, met als grote reden eigenlijk de diamant-kroon. Die mocht niet ontbreken bij een pilotenhorloge vond ik.

Maar uiteindelijk ben ik toch voor de Steinhart gegaan. Deze heeft toch een paar aspecten die de Archimede niet heeft:

• Dikkere behuizing (14mm ipv 10mm). Zo’n horloge mag gerust aan de dikke kant zijn.
    -Bandje met 2 rivetten ipv 1. Het bandje leek ook (op de fotos) van betere kwaliteit dan van de Archimede, en had al zeer goede dingen gelezen kwestie kwaliteit.
    -en misschien een beetje raar, maar ik vond de secondewijzer van de Steinhart VEEL mooier dan die van de Archimede, en sinds een centrale secondewijzer toch een grote voorwaarde was, heeft dit toch voor de doorslag gezorgd.

Ik had dus gekozen voor de Steinhart, en dacht: “Ach, ik draag hem een tijdje zoals hij is, en ik laat later de kroon vervangen door een diamantkroon.” Ik had al (o.a. op dit forum) gelezen dat dit mogelijk was.
Maar ik begin hier al over te twijfelen: de huidige kroon staat zeker niet mis, en een diamantkroon “prikt” naar het schijnt in de pols, en deze helemaal niet.

Kortom: zeer tevreden dus.

Het kan wel zijn dat ik later een ander bandje koop: bandjes met een zgn. “bund-pad” vind ik zeer mooi staan op een flieger. Als men hier fotos van heeft, of tips waar je die al dan niet moet kopen, hoor ik het graag.

Genoeg gezeverd, nu maar wat fotos.
De (zeer mooie) geblauwde wijzers zijn moeilijk de fotograferen, maar ik heb mijn best gedaan :slight_smile:

Alle reacties zijn uiteraard welkom! :slight_smile:

mvg
Rik

gefeliciteerd met je aanwinst van je eerste paycheck.
Je zult zien dat deze horloge een speciale betekenis voor je zal hebben,bij mij is dat wel zo.

Mvg,Radjoe

Mooi hoor, Rik: gefeliciteerd.
Voorlopig helemaal niets aan doen en alleen maar van genieten.
(en sparen voor je volgende aankoop :slight_smile: )

Gefeliciteerd, mooi horloge!

leuke klok maar misschien een stomme vraag waar slaat 340 op?

Weet ik niet, staat onderaan in de kast gegraveerd.
Zal wel het serienummer zijn van het horloge, van de serie waarin het gemaakt is.

mvg
Rik

Een beetje laat, maar gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst(tu)

Nou, ik sluit me graag aan bij de woorden van Tom. Mooi horloge! (tu)

Zeker een zeer mooie klok!

Veel draagplezier gewenst.

P.s. kijk niet te veel naar de tijd maar wel naar je horloge.

mooie aanwinst,draag m met trots, en dat zal best wel lukken denk ik.

mvg arie.

Prachtig, strak horloge!
Veel draag en kijkplezier…het is zeker geen straf hierop te tijd af te lezen…

groet, justin