Nieuwe aanwinst: Nomos Orion 'De Stijl'

Prachtig verslag en een zeer mooi horloge!

Heel veel plezier van je nieuwe aanwinst!:sunglasses::+1:

1 like

Vandaag geprobeerd. En even weg laten leggen. Even over nadenken…

Maar ik heb al een Orion :tired_face:

Deze ook doen? Wel erg leuk…

1 like

Veel draagplezier toegewenst :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

Schitterend horloge !
Die indexen maken hem heel erg bijzonder. Je moet echt twee keer kijken. Heel verrassend! Super gaaf !

Nja… Waarom niet een Minimatik, als je nog een Nomos wilt en al een Orion hebt?

1 like

Die Minimatikis zelfs op mijn pols een beetje een kinderhorloge vind ik. De 35mm Orion kan nog vanwege de lange lugs, maar de (overigens prachtige) Minimatik vind ik te klein.

Gaaf ding Tom. Gefeliciteerd!

1 like

Eens, op plaatjes vind ik de Minimatik geweldig maar toen ik hem paste deed hij mij niks. Inderdaad een beetje een kinderhorloge.

1 like

Gewoon doen! Het is echt een ander horloge op de pols. Heb je ook al een 38 of nog de 35?

:joy: Ik stuur je toevallig net een pm…

Ik heb een 38:

Mooi! :grinning:

Gefeliciteerd met deze fraaie Nomos.
Moet wel een beetje wennen aan de plaats van de secondenwijzer…

Da’s jammer te horen, de 36.3 mm van de Ahoi doet het om mijn pols erg goed (nog steeds in afwachting van levering) maar die Minimatiks hebben een andere lug en net een mm minder.

Het was een gedachte waard.

Maar je zegt dus dat die Mini’s goed zijn voor moeders de vrouw? :slight_smile: Of was kinderhorloge breder bedoeld?

Het model icm de maat maakt het een beetje ‘jongens-achtig’. Een Orion in die maat gaat bijvoorbeeld al veel beter.

Maar naar mijn smaak is de 38mm Orion het mooist. Niet te groot, maar wel een moderne uitstraling. De Zürich (ook met zulke lange lugs) van 40mm vond ik uiteindelijk te groot.

Daarnaast vind ik de limited vN Ace apart en heb ik ook wel ‘gevoel’ bij een gelimiteerde versie van 100 stuks. Helemaal zwart/wit maakt hem ook lekker ‘streng’. De stijl van de Stijl :thinking: spreekt me ook aan. Ik heb ook nog nummer 70 weg laten leggen…is mijn geboortejaar. Ook best grappig.

Waar blijft jouw Nomos trouwens? Ben je niet ongeduldig?

Ik zeg doen!

Je wilt het niet weten. Ik kwispel er bijna van. :slight_smile:

Is onderweg, de levertijd is nog niet overschreden. Binnen nu en twee weken moet ik wat horen. Hoop ik dan maar. :persevere:

1 like

Gruwelijk :raised_hands: #Gefeliciteerd