Nieuwe aanwinst nr. 44

Hier is ie dan eindelijk. Mijn nieuwe aanwinst, Is ie mooi of is ie mooi?

lbums/s31/majary80/DSC09602.jpg[/img]

Gr.JanJ.

Ik vind 'm erg mooi. Vertel eens hoe je er aan gekomen bent, wat voor uurwerk er in zit, iets over het ontwerp… het verhaal is vaak net zo leuk als het horloge.

Hallo Henrik,
Ik was al geruime tijd geinteresseerd in een horloge van van der Klaauw.Niet in de hele dure, want dit een maatje te groot voor mij. In februari was ik tijdens een kleine vakantie in de buurt van Heerenveen en ben toen onaangekondigd bij van der Klaauw langs gegaan. Mijn vrouw en ik hebben zeker een uur met hem gesproken in zijn atelier over zijn werk en horloges. Hij had 8 stuks Orion klaar liggen voor export naar Amerika en toen ik die zag, was ik, zoals je je kunt voorstellen verloren.Ik vond nummer 44 een mooi getal.Ik kon hem ook bij hem bestellen en dan later leveren via de dealer in Maastricht.Dit heb ik niet gedaan, maar ben in Maastricht een paar dagen later, erzelf naar toe gegaan en heb nr. 44 besteld en nog een beetje korting kunnen bedingen.
De diameter is 40 mm en er zit een ETA 2824-2 uurwerk in. Hij heeft het horloge in 2005 ontworpen. Op de site van Hans Mennink kun je zeer uitgebreide beschrijving van het ontstaan van het horloge vinden.(members.chello.nl/~h.mennink//watches/private/klaauwcatalog.)
Vr.Gr.Jan Jansen

Hmm… da’s erg fraai! Ik ben laatst ergens voor 't eerst een echte vdk tegen het lijf gelopen (denk dat 't dit model was) en moet zeggen - ik was onder de indruk.

Van harte gefeliciteert met dit fraaie exemplaar… !

Foto’tje van de achterkant misschien :slight_smile: ??

Groet
Mark

Prachtig, ben sprakeloos…
Geniet van dit stukje kunst.

een heel fraai klokje Jan, (tu)
ik vind zo’n combinatie van staal en goud erg mooi, en het voordeel is dat het wat meer betaalbaar is en ook wat
beter tegen een stootje kan.
v.d. Klauw heeft zich met dit model duidelijk laten inspirieren door Abraham Breguet.
graag nog wat meer plaatjes Jan ,

groet,
André

Een mooi horloge met een klassieke uitstraling. Ik ben niet zo’n man van goud, maar ik moet toegeven dat ik deze combinatie erg fraai vind.

Ook ik zou de achterkant wel eens willen zien.:slight_smile:

In ieder geval veel plezier ervan.

Groet, Mark

Op verzoek nog wat fotoos


024.jpg[/img]

Groetjes JanJ.

Veel plezier er mee (tu)

Prachtige aanwinst Jan. De 2-tone komt ook terug op de wijzerplaat, erg leuk detail.

Van harte ermee! (tu)

WAUW (het eerste woord wat er in me opkwam) wat is dit een mooie klok.
Veel plezier ervan.

groetjes Nelleke.

Dat wordt dan Christiaan van der Waauw? :wink:

Mooi horloge, veel plezier ermee!

Guus

erg mooie klok.
veel plezier ermee.

Hoi Jan,

Deze is het dus uiteindelijk geworden. Fantastisch mooi… Nogmaals heel veel plezier ermee…

gr,
Hans Mennink

jaaaH! heel erg mooi!

Hij is prachtig! (tu) veel draagplezier!

Heel mooi.
Veel plezier ermee en welkom bij de Klaauwclan.
Groeten,
JohnSr

Fantastisch mooi! Heel hartelijk gefeliciteerd en ontzettend veel plezier ervan gewenst!

een C vd K, altijd speciaal!

Arjay

Gefeliciteerd! & veel plezier ermee!!!