Mijn laatste aanwinst, een Obris Morgen Branco
Zag iemand een foto posten op een ander forum en ik was gelijk verkocht, binnen een paar minuten de pre-order geplaatst en vrijdag was die dan hier
(pre-order van 2e batch)
De verpakking en extra’s:
Zeker niet iets dat je verwacht bij een horloge met zo’n prijs. Bij mijn (duurdere) Seiko’s zaten simpelere doosjes
Er zitten ook 2 extra bandjes bij, niet van de meest geweldige kwaliteit, maar toch…
De rubberen voelt wel erg goedkoop en de zwarte leren band is duidelijk van een stuk mindere kwaliteit dan de band die aan het horloge zit, lang niet zo soepel. Gelukkig zat op de zwarte leren band wel een “thumbnail” buckle, deze heb ik dan ook snel aan de bruine band gemaakt (de Panerai stijl buckle die erop zat vind ik echt veel te breed/lomp). Ook zit er nog een extra screw-bar.
Maar uiteraard gaat het om de Branco zelf:
Mooie kroon
En aan de pols:
De behoorlijke dikke, maar toch erg soepele, band. Met de (naar mijn idee) mooiere tumbnail stijl buckle. Ik heb wel de pin van de Panerai-stijl buckle gebruikt omdat deze wat breder is
Ben er erg happy mee
Het horloge voelt goed aan, niet (te) licht, was ik beetje bang voor aangezien het titanium is maar de (RVS) caseback maakt dat blijkbaar wel goed De afwerking is gewoon goed, de kroon schroeft soepeltjes vast/los . Voelt gewoon goed allemaal De lume is ook gewoon goed, het kan niet tegen mijn nieuwe Seiko’s op, maar die staan dan ook bekend om erg goede lume
Het uurwerk tikt ook goed, geen haperingen wat wel eens voorkomt bij de Miyota 8215. Loopt mooi nauwkeurig, kan het niet precies aangeven maar loopt iig binnen de ± 10 sec die Obris Morgan aangeeft.
Moet wel zeggen dat ik het systeem van bandjes wisselen minder geslaagd vind, best wel een geklooi met 2 schroevendraaiertjes de boel vast te zetten. Zou beter werken met kleine inbus’jes. Of natuurlijk gewoon degelijke spring-bar’s.
En dan nog wat vergelijkende foto’s met de Precista PRS-17C (39mm) en een Seiko 7002 (42mm)
Ik heb er inderdaad ook al een tijdje een en vind het ook nog steeds een erg mooi horloge. Ik heb alleen jammer genoeg wel nogal last van de bekende Miyota secondewijzer en daardoor krijgt hij niet zo heel erg veel draagtijd.
Het idee om de buckle om te zetten is inderdaad niet verkeerd. De bijgeleverde Pre-V buckle is van nogal een slechte kwaliteit vind ik en dit staat hem zeker niet verkeerd.
Leuk horloge. Had nog niet van het merk gehoord, maar het ziet er leuk uit. Verder zijn ze zo te zien ook mooi geprijsd. Is het een echte Pelican koffer?
Blijft een leuk merk, zeker voor het geld. De Branco is daar een uitstekend voorbeeld van: automaat, titanium, leuke set, saffierglas, sandwich dial, 200m WR en dat allemaal voor < € 200,-…
De vorige collectie gebruikte nog Chinese uurwerken, de nieuwe modellen zijn allemaal uitgerust met een Miyota uurwerk.
Sinds kort hebben ze ook een distributeur in Nederland, alleen jammer dat hij van de gehele lijn maar 1 model aanbiedt van de 8 modellen.
Wat ik heel leuk en creatief van ze vindt is dat ze in staat zijn om van ieder model heel veel varianten aan te bieden, van de Branco bijvoorbeeld zijn 9 varianten verkrijgbaar.
Ik heb er inderdaad ook al een tijdje een en vind
het ook nog steeds een erg mooi horloge. Ik heb
alleen jammer genoeg wel nogal last van de bekende
Miyota secondewijzer en daardoor krijgt hij niet
zo heel erg veel draagtijd.
Het idee om de buckle om te zetten is inderdaad
niet verkeerd. De bijgeleverde Pre-V buckle is van
nogal een slechte kwaliteit vind ik en dit staat
hem zeker niet verkeerd.
Groeten,
Sven
Ook ik had je topic misgelopen…nog snel ff gelezen.
En nog gewaagder: de PVD versie is naar me onderweg. Was al langer op zoek naar een all black klok, waarom niet basic beginnen? Ben benieuwd hoe lang de laag pvd het uithoudt bij me
Dapper ;). Ik vond PVD ook het best staan, maar ik durfde het toch niet aan. Plus dat ik al een ander PVD horloge in bestelling heb staan natuurlijk…
Ik ben benieuwd hoe jouw horloge afgewerkt zal zijn. En we zijn natuurlijk dol of foto’s als hij eenmaal binnen is…
Even 2 snelle shots, zonet kwam de klok binnen
Eerste indruk is goed, de standaardband vind ik ook wel nice behalve de Panerai style buckle waar ik niet zo van hou…maar zie hier t klokkie op een 16cm pols
Heel mooi dat matzwart, vanavond of morgen gaat de groene nato met PVD hardware er om denk ik
Als ie veel polstijd gaat krijgen is ie wel een custom Toshi strap waard. Mijn huidige past helaas niet…die’s 20mm breed …
Nice. Ziet er goed uit. Zijn zelfs de schroeven gePVD’d of lijkt dat maar zo ? Ik moet inderdaad ook nog een leuke passende 22mm nato kopen. Het lukte mij trouwens niet om de gesp van de andere band om te zetten. Die was toch echt een stuk smaller. Zo te zien zijn de bandjes dus iets veranderd.