Nieuwe aanwinst: Omega 1987

Nieuwe aanwinst.
Voor een prikkie op de kop kunnen tikken, maar er mankeerde best veel aan, dus uiteindelijk nog een (relatief) dure grap.

Omega Art Collection 1987

Nog nooit gezien! Wel apart, maar niet mijn smaak.

Maar evengoed: gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

Eerst een wijzerloos horloge, en nu deze Omega. ::o
Ja, een leuk klokje.
Zocht je voor dit horloge, dat uurwerkje ?
Veel plezier met de nieuwe aanwinst, Eveline.
Groeten. Chris.

Nee, wijzers waren aangelopen op de wijzerplaat, de kroon was versleten en er zat een barst in de glasplaat op de achterdeksel.
Alles is nu hersteld… loopt ie een kwartier per uur achter!
Dus als onze horlogemaker terug is van vakante mag ie er weer naar kijken.

Jah, leuk zijn die hè!
Of liever mooi, apart wel.
Heb er tot nu toe steeds naast gezeten, maar zoeen komt er nog wel eens een keer.
Tja, er is ook zoveel moois en aparts…
Veel plezier er mee.

Ach, we zien wel of het een blijver is.
Hij is namelijk wel aan de grote kant voor me.
Maar het is wel een bijzonder ding met zo’n keramische kast.

Wat een leuk horloge! (tu) Het zou mijn smaak niet zijn, maar ik vind het wel bijzonder, hoor!

mooi horloge, zeer apart

cmejewellery Schreef:

Hij is namelijk wel aan de grote kant voor me.

Op die foto vind ik de afmeting eigenlijk wel precies bij jouw pols passen. Maar dat kan wellicht ook te maken hebben met mijn voorkeur van grotere horloges bij vrouwen.

Wel erg apart die klok. Hij is mooi, maar ik heb dit model van Omega nog nooit gezien.

Is het een quartz of mechanisch?

Helaas een quarts, maar het speciale model maakt dat weer goed.
Ik vind hem aan de grote kant omdat je van de zijkant tussen mijn pols en kst/band door kunt kijken.
Nou ja, eerst maar weer eens naar de horlogemaker na zijn vakantie…

Dit type heb ik een aantal keren gevolgd op Ebay, omdat ik het een heel mooi stukje design vind. De types zijn geproduceerd in series van 999 stuks. Het glas van de achterkant is vaak stuk, het valt niet mee om een goede voor een goede prijs te vinden.

De prijzen die ik hiervoor betaald heb zien worden wisselen van een 100 tot 1200 Euro afhankelijk van de staat en aanwezigheid van papieren

Nou, hij wil blijkbaar niet meer terug naar de horlogemaker, want hij loopt ineens als een zonnetje!

Deze was 125 en heeft nu: een nieuweplaat, nieuwe wijzers, een nieuwe kroon, een nieuwe band en een nieuwe achterdeksel.

Mijn beste,

Van harte, met deze kunstzinnige Omega.

Op kunst raak je nooit uitgekeken.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Kan iemand mij een indicatie geven van wat een Omega uit de Art Collection waard mag zijn (421/999, Max Bill 1988).

Met vriendelijke groet,
Mitzy

Hallo Mitzy,

Hier staan er een paar van €600 tot €1850

http://www.chrono24.com/nl/search/index.htm?dosearch=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&searchexplain=1&SEARCH_BRAND_ID=187&MODEL=max+bill&SEARCH_PMIN=0&SEARCH_PMAX=0&SEARCH_PCURR=EUR&SUCH_MATERIAL_ID=&SEARCH_COUNTRY_ID=&SEARCH_REGION_ID=&ENTERDATE=&SORTORDER=1&STARTSEARCH=START+ZOEKEN&SEARCHSTATS_BRAND_ID=187&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=

Bedankt Tom, nu weet ik in welke richting ik moet zoeken :slight_smile:
Met vriendelijke groet,
Mitzy