Nieuwe aanwinst: ‘Omega’ 30T2

Mijn beste,

‘lang gewacht, stil gezwegen, nooit gedacht en dus toch gekregen’

Na maanden wachten, vele weken in spanning te hebben gezeten, de dagen lopen tellen (en dat waren er velen wel te verstaan) kreeg ik afgelopen week van Frans de Groot ( horlogier te Gouda) dan eindelijk het verlossende bericht: “uw horloge is af, u kunt het komen ophalen”.

Het betreft een (vintage) Omega uit 1947 / 1948, van het legendarische caliber 30T2 (SC).
Ik vind het werkelijk een schitterend horloge. Met name de wijzerplaat in art-deco stijl is als “een lust voor het oog en als balsem voor de ziel“. Je blijft er naar kijken en raakt steeds opnieuw weer gefascineerd door de eenvoudige doch bijzondere esthetica ervan. Ook de wijzers zijn van een onberispelijke schoonheid, een schoonheid van ruim 60 jaar in beweging zijn !! En dan het geluid het getik, dit klinkt echt als muziek in de oren, formidabel gewoon.

Ja mijn beste mede- horloge vrienden en vriendinnen, ik koop niet vaak een (nieuw) horloge maar als ik tot aankoop overga dan is dit een bewuste keuze. Een keuze welke mij wederom tot grote passie drijft voor de bewondering van met name het mechanische uurwerk welke zich laat omarmen door de esthetica van het horlogedesign. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Van harte gefeliciteerd met deze aanwinst, en aanwinst is het zeker! Het wachten meer dan waard dunkt me. Mijn grootste probleem/bezwaar met horloge’s uit deze periode (en ook van latere datum) is de (beperkte) omvang van de kast. Gezien de wristshot is dat hier zeker niet het geval.
Op naar de volgende 60 jaren draagplezier (tu)

Groet,
Marten

inderdaad een prachtig horloge; eentje om trots op te zijn.
na 60 jaar er (weer) zo uitzien is een lust voor het oog (ik hoop na die tijd ook
nog zo “strak” uit te zien). proficiat en geniet er van

Prachtig gewoon…en een zeer mooi uurwerk zo worden ze niet meer gemaakt. Wees er zuinig op.

Mooi hoor! En tevens een zeer betrouwbaar uurwerk, ook na 60 jaar dienst! Heel veel plezier met deze klassieker!

Groet, Roel

De kwaliteit straalt er zo af ! (tu)
Weer een tijdloze klassieker … koester hem (haar ? ) !!! :wink:

in een woord prachtig zeker de moeite van het wachten waard veel klok en vooral luisterplezier gr hans

ziet er erg goed uit (tu)

Beste Tissot,

Om het maar te zeggen: de raderen des tijds doorstaan menig leven.

En deze Omega is daar een prachtig voorbeeld van !!

Een dikke Proficiat met deze mooie nieuwe aanwinst !! Ik ben er zeker van dat ze zich geen mooiere “thuis” kan dromen. :slight_smile:

Met Bewonderende Groeten,

Morse.

Gefeliciteerd!!

Het is een prachtig horloge, de kleur van de band is ook mooi. Veel draagplezier :wink:

Mvg Marco

Amice, wat heb je hiermee een prachthorloge aan je pols! Pure klassieker, pure schoonheid! (tu)
Een aanwinst om jaloers op te worden!

Nou dat ziet er mooi uit. Erg gefeliciteerd, wijzerplaat is inderdaad heel erg mooi. Ik wens je er veel plezier mee.

Tissot62,
De lyriek in uw taalgebruik kan ik niet evenaren. Echter deze Omega toont als aan uwe pols geboren ! Gefeliciteerd!

Wat een mooie Omega. Mijn respect voor de merk was al groot maar wordt steeds groter hoe meer ik zulke horloges zie. Geniet ervan!

Heel erg mooi (tu).

Zou zo maar een nieuwe kunnen zijn, er is een type aqua terra wat er veel op lijkt, maar dit is veeeeeel mooier.

mijn beste,

welk een exquise horloge, een collectioneur waardig! :wink:

Gefeliciteerd met deze aanwinst, heel erg fraai, veel draagplezier! (tu)

Groet,
Paul

Prachtige Omega in Art Deco stijl.
Heel veel draagplezier.
(tu)

Zeg maar gewoon:

Mijn beste,

Dit is werkelijk een horloge pur sang welks gelijke niet heeft. Een prachtige vintage uitstraling voorzien van subliem passende band kortom, waarlijk en ongetwijfeld een genot om naar te kijken en om te dragen.

Arjay

Hallo Tissot62,

wat een schitterende Omega is dat (tu) gefeliciteerd.
Veel draagplezier.

Groet Arno.

Mijn beste,

Dank voor al jullie leuke intenties.
Het was me een waar genoegen uw enthousiaste reacties te mogen aanschouwen. :wink:

Orologio Signaturis Temporis