Toen ik voor het eerst de perskit zag vond ik het echt een prachtig horloge. Na de introductie het horloge voor het eerst gezien bij de Tourbillon Boutique. Mwa, wat viel dat tegen (grijs/zwarte versie). Wijzerplaat oogde ontzettend mat en die streepjes op de wijzerplaat zijn veel te nadrukkelijk aanwezig. Daarnaast was de 42,5mm uitvoering ook wel erg groot. De witte hadden ze helaas niet op voorraad.
Nu kwam ik bij toeval op de witte AT8500 uit, op de foto’s oogde het allemaal wat saai. In het echt heeft de wijzerplaat echt een sprankel waar ik erg gelukkig van word. Zeker in combinatie met de witgouden gematteerde indexen is het gewoon een prachtig horloge. En dan heb ik het nog niet gehad over het uurwerk wat ook nog eens prachtig is. Geloof dat Nivelacuso het al eens heeft geschreven maar dit horloge kan moeiteloos concurreren met een Datejust. Volgende week op de Rikketik maar eens zoeken naar een mooie 19mm croco, die 19mm vind ik dan ook het enige nadeel op dit horloge.
Dit horloge kun je prima onder een overhemd dragen en op staal kun je er zelfs mee gaan zwemmen. Was eerst bang voor de maat maar met een witte plaat lijkt ie een stukje groter en zit ie eigenlijk perfect.
Als de urenwijzer nou ook in de vorm van een pijl was geweest zoals de Planet Ocean was hij voor mij helemaal af en zeker weten een toekomstige aankoop geweest. Prachtig horloge!
Prachtig klok! Had hem al een tijdje geleden gespot toen je hem postte bij een woensdag of vrijdag topic. Blijvertje?
In elk geval heel veel draagplezier gewenst.