Nieuwe Aanwinst: Omega AT8500

Mooie klok! Ik snap goed wat je bedoelt met dat de AT reeks een beetje tussen het wal en het schip valt. Het is ook een beetje een rare reeks, met niet echt veel logica er in (wat mij betreft dan). Ik vond de wit/blauwe chrono van joepb echter ook prachtig! Dus misschien is de AT reeks toch zo gek nog niet :slight_smile:

Mooie aanwinst, Hans! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Wat een mooi verhaal met dito foto’s van een legendarisch merk.

Groeten, rené

mooi

Heerlijk horloge met schitterend afgewerkt uurwerk te bewonderen door de opengewerkte achterkant, ook is de combinatie tussen band/wijzerplaat goed gekozen (tu)

Schitterend, zoals al eerder gemeld, die leren band past er ook perfect bij, ik wens je er heel veel plezier mee.

Prachtig verhaal en evenzo schitterende fotoos, maar dat zijn we van jou wel gewend, Hans,(tu)

Groet Jan

Schit-ter-end horloge! Ik heb zelf ook getwijfeld tussen deze (dan met de grijze dial) en hetgeen ik uiteindelijk heb aangeschaft.
Ik vind de wijzerplaat schitterend, waarbij ik vooral nog de schittering van de dikke indexen echt geweldig vind.

Veel plezier ermee!

gr.Joep

Fantastische review met prachtige foto’s!
Misschien wel mijn favoriet van Omega, alhoewel ze zo veel moois maken. Minpuntje vind ik het ‘kastje’ rond de datumweergave. Te lomp en brengt het horloge een beetje uit balans. Verder niets dan lof voor het prachtige design (y)

Natuurlijk op leer veel en veel mooier dan op staal, prachtig bandje overigens.

Proficiat! En wat een mooie review.

Nivelacuso Schreef:

Nadelen zijn er ook. De stalen band had beter
gekund, en de afleesbaarheid in het donker is niet
optimaal.

Vind het wel fijn om te zien dat ook het 1 en ander genuanceerd wordt, ipv dat het horloge helemaal de hemel wordt ingeprezen.

Ik snap wel wat je bedoelt. Bij mijn Seamaster mag ie ook ‘een gaatje’ kleiner :wink:

En de afleesbaarheid… dat was bij de oude skeleton ook even goed kijken, maar nu helemaal. De wijzers mogen dan wel met de mode zijn meegegroeid, maar dit komt de afleesbaarheid voor mij niet ten goede. De lume op de smalle delen zijn niet altijd goed zichtbaar (pas na lange tijd in 't duister zijn ze wat sneller te vinden) en het driehoekpuntje van de minutenwijzer valt precies op de bijna even grote ronde minutenindexen. Hierdoor is het driehoekje praktisch onzichtbaar geworden! De oude kleinere wijzers raken het rondje net aan, waardoor nog steeds duidelijk zichtbaar blijft waar de minutenwijzer zich bevind. Mooi ontwerp, maar hier niet altijd even handig.

Errug mooi hoor, vooral met die prachtige leren band erop.

mooie review, van een nog mooier horloge

damn wat een mooie uitstraling zeg (tu)

Ongelooflijk eigenlijk, dat zo’n prachthorloge onder je radar door kan vliegen. :slight_smile: Mooi!! :~

Prachtig, zeker met de leren band.
Dit vind ik het eerste mooie nieuwe horloge van Omega sinds de Hour Vision. Ze zijn dus toch nog in staat iets moois te ontwerpen, in plaats van de zoveelste limited variant op de SMP of speedy (tu)

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Wel bekome het u, met deze memorabele aanwinst!!
Een majestueuze klassieker in spé, van Omega.
Hét horloge pur sang. Tijdloos met een blijvende esthetische schoonheid welke een begeerte is voor het oog en een grandeur voor de persoon welke zich manifesteert in de wereld van de ‘Haute Horlogerie’.

Eveneens mijn complimenten voor de heldere uiteenzetting en de scherpzinnige foto’s.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit horloge welke het verstrijken der tijd, met fierheid uitdraagt!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Wat een prachtige klok. En dan die band erbij? Is die band origineel?

Weet je anders waar die te krijgen is of hoe je zo een band noemt.

alvast bedankt

Wat een prachtig horloge, mooi techniek ook :~

Prachtig horloge, staat ook zeer hoog in mijn wishlist.

Ik hoor echter de laatste tijd wat mindere geluiden over het 8500 movement. Veel reparaties en veel onduidelijkheid vanuit Omega naar de klokmakers toe.

De tijd zal het leren.

meziya Schreef:

Wat een prachtige klok. En dan die band erbij? Is
die band origineel?

Weet je anders waar die te krijgen is of hoe je zo
een band noemt.

alvast bedankt

Ik vind het ook een werkelijk prachtig horloge. Die band lijkt erg op een band van Hirsch: de Rivetta, maar ik weet natuurlijk niet zeker of het hem is. De Rivetta kun je bijvoorbeeld vinden bij horlogebanden.com.

Werkelijk een prachthorloge, veel mooier met leer dan op staal, al is dat natuurlijk persoonlijk.

Overigens ben ik het wel met Nico den Haak eens dat je met leer hetzelfde probleem hebt als bij staal wat afstelling betreft.

Gefeliciteerd en veel plezier ermee