Beste horlogeliefhebbers,
Van de week heb ik een omega uit circa 1951 gekocht op een veiling. (Zie o.s. foto’s)
Ik vroeg mij af hoe ik het achterdeuren het beste kan openen zonder het horloge beschadigen
Tips zijn welkom :)
Beste horlogeliefhebbers,
Van de week heb ik een omega uit circa 1951 gekocht op een veiling. (Zie o.s. foto’s)
Ik vroeg mij af hoe ik het achterdeuren het beste kan openen zonder het horloge beschadigen
Tips zijn welkom :)
Het zou ook nog kunnen dat het uurwerk door de voorkant er uit moet
Inderdaad; heb je ook een foto van de zijkant?
Zo te zien is dit gewoon een kast met achterdeksel en losse bezel. Om het achterdeksel te verwijderen moet je een mesje in de gleuf zetten (bij de rode pijl) en het iets verdraaien.
Om het uurwerk uit de kast te krijgen zal waarschijnlijk de bezel er ook af moeten, daarvoor moet je een mesje in de gleuf zetten bij de blauwe pijl.
Doe voorzichtig.
Dat serienummer zou hem rond 1952 plaatsen volgens google. Het is volgens mij een erg mooi horloge maar dat komt er op je fotos niet echt uit nog
Uurwerk ziet er netjes uit. (wat overigens weinig zegt over of hij een servicebeurt nodig heeft; als de historie onbekend is zou ik altijd een servicebeurt inplannen)
Veel plezier met de aanwinst
Applied logo komt me een beetje vreemd voor… Lijkt me verder niet meteen een re-dial.
Lang gelden gedaan en nu zo oud dat tweede “Omega” inkt ook in dial is gaan zitten. Lijkt idd niet 100% origineel maar al met al wel leuk.