Nieuwe aanwinst omega constellation

Op de markt na enig onderhandelen, 'voor weinig’
De kroon is orginee, de kast is redelijk gaaf, secondewijzer zit los en het uurwerk of de rotor lijkt los te zitten. Tzt gaat hij naar ferrie…




Mocht iemand meer weten dan hoor ik het graag, ik dacht zelf aan eind jaren '50 en dan zou er een inhouse omega uurwerk in zitten…
Grt Ger

Kijk maar hier:

Lijkt mij in elk geval een cal. 5XX.

Leuk ding, enjoy it!

Dat kan nog wel eens een heel mooi klokkie gaan worden! Gefeliciteerd ermee.

Mijn beste,

Het hebben van de zaak is in deze bij lange na nog niet het einde van het vermaak.

Proficiat met deze karaktervolle aanwinst en succes bij de restauratie.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Een mooie Omega, veel plezier ermee.

Ik denk, dat Bernard gelijk heeft. En ik denk dat het een CK 2852 is uit ca. 1955 tot 1957.
Die zijn ook gemaakt in goud op staal (KO 2852), 14 karaat (OJ 2852), 18 karaat geel goud (OT 2852) en 18 karaat wit goud (OG 2852)
Het uurwerk was 501 (1955 19 stenen en 1957 20 stenen) en 505 1957 24 stenen

Als Ferrie m onder handen genomen heeft, laat dan nog wat foto’s van de binnenkant en t werk zien.

Dank voor de reacties!! Ik zal zeker meer posten zodra hij bij ferrie langs is geweest. Ik hoop dat het iets is en dat er niet teveel aanhet uurwerk hoeft te gebeuren…
Grt Ger

Dit is zeker "iets"
Absoluut een goede koop. Best zeldzaam. En de “Connies” vormen een heel speciale afdeling binnen de Omega liefhebbers. Zeker als het ook nog een chronometre is.
heel veel geluk ermee.

Bas

Alle connies uit deze tijd waren chronometer.

Hij ziet er nog heel goed uit hoor! Nieuw glaasje doet al 90% en als het uurwerk te redden is is het zo weer een prachtig horloge!

Nogmaals dank, ik heb nu de middelen niet om hem naar een horlogemaker te brengen maar dat komt snel. Ik heb ferrie een mail gestuurd om te vragen of een fotoreportage (voor jullie) mogelijk is zodra hij er mee aan de gang gaat en dat kan. Mocht er nog iemand een ‘Schweitzer-kortingskaart’ hebben dan hoor ik het graag ;-)…
Grt
Ger

vdschaaf Schreef:

Nogmaals dank, ik heb nu de middelen niet om hem
naar een horlogemaker te brengen maar dat komt
snel. Ik heb ferrie een mail gestuurd om te vragen
of een fotoreportage (voor jullie) mogelijk is
zodra hij er mee aan de gang gaat en dat kan.
Mocht er nog iemand een 'Schweitzer-kortingskaart’
hebben dan hoor ik het graag ;-)…
Grt
Ger

Ik ben erg benieuwd naar je resultaat!

Als hij een fotoreportage maakt die jij hier plaatst mag je wel korting vragen voor de gratis reclame :smiley:

Haha dank voor de reacties, ik hpud jullie op de hoogte.
Grt Ger

Besten,
Zojuist heb ik mijn omega opgestuurd naar ‘Ferrie’.
Ik had het gevoel dat ik het mooiste horloge ooit aan het versturen was :wink:
Leuk te zien dat zo’n horloge binnen korte tijd zo geliefd wordt.

Ik zal jullie op de hoogte houden en heb ook gevraagd wat een fotoreportage voor op het forum gaat kosten.

Goed weekend!
Grt
Ger

Vertrouw maar op Ferrie, gaat helemaal goed komen!

Krijgen we foto’s te zien als het klaar is? Zo ja, zou je dan voor mij de achterdeksel willen fotograven? Die vind ik super cool!

vdschaaf Schreef:

Besten,
Zojuist heb ik mijn omega opgestuurd naar
’Ferrie’.
Ik had het gevoel dat ik het mooiste horloge ooit
aan het versturen was :wink:
Leuk te zien dat zo’n horloge binnen korte tijd zo
geliefd wordt.

Ik zal jullie op de hoogte houden en heb ook
gevraagd wat een fotoreportage voor op het forum
gaat kosten.

Goed weekend!
Grt
Ger

Vooralsnog denk ik dat de kast ongepolijst blijft maar ik zal zeker foto’s plaatsen.
Groet en een goed weekend aan allen!
Ger

Ik heb de offerte binnen. Honderd euro meer dan dat ik de laatste keer bij omega zelf heb betaald toen mijn cosmic 2000 ermee stopte…
Ik ga er eens een weekendje over denken.
Grt
Ger

Op het moment ligt mijn constellation in bad bij kuuroord Schweitzer…


Ik zal een uitvoerige reportage plaatsen zodra ik hem terug heb maar Ferrie was zo attent om mij alvast wat foto’s te sturen. Zeer attent en dat maakt het wachten wat meer draaglijk.

Grt Ger

Ik ben erg benieuwd hoe hij er uit komt te zien.
Wat laat je er eigenlijk allemaal aan doen?
Zag dat letters ook deels van de wijzerplaat weg waren.

Het idee is een beetje dat hij zoveel mogelijk blijft zoals hij is. Geen onomkeerbare reparaties dus. De plaat en wijzers blijven zoals ze zijn, uurwerk wordt nagekeken, nieuwe olie ‘erin’ en de kast wordt licht gepolijst…
Groet
Ger