Het is gelukt, ik heb een mooie vintage Omega gevonden! En wel via dit forum.
In dit topic gaf ik al aan op zoek te zijn naar een mooie vintage Omega:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,149955
Één van de forumleden heeft gelukkig gehoor gegeven aan mijn oproep in dat topic:
Ik kreeg een PB’tje met de vraag waarnaar ik op zoek was inclusief een link naar een ander topic elders op dit forum waar de Omega’s stonden die hij in zijn eigen collectie heeft. Er zat van alles tussen maar vooral vintage, nadat ik had aangegeven waar mijn voorkeur naar uit ging kreeg ik enkele dagen later een prachtig overzicht van wat hij mij aanbood en waar ik dus iets uit kon kiezen, ik stond echt even met mijn mond vol tanden, zo’n prachtig aanbod van 1 particuliere verzamelaar! (tu)
Het meest bijzonder vond ik toch wel dat ik iets kon overkopen van een echte verzamelaar (lees: er komen alleen maar horloge’s binnen en er gaat in principe niets weg). Ik besefte me dus heel goed dat ik een uniek aanbod kreeg en ik dus een goede keuze moest maken, maar dat vond ik niet erg. 
Al vanaf het 1e moment dat ik op zoek was wist ik wel wat ik wilde hebben, maar tijdens het zoeken kom je zoveel ander mooi spul tegen dat je soms weleens op een dwaalspoor beland. (ik denk een bekend verschijnsel?)
Toen ik in dit geval het overzicht doorbladerde werd het er weer niet makkelijker op. Of toch wel? Het horloge dat ik namelijk zocht stond ook bij dit forumlid te koop, toch maar even een paar dagen bedenktijd gevraagd en dit was goed.
Na enkele dagen teruggemaild dat ik toch ging voor de Omega zoals ik hem al langer zocht en als klap op de vuurpijl werd het horloge zelfs nog thuis bezorgd! Ik had het zelf niet beter kunnen bedenken, super!
Het horloge was zoals op de foto’s en in het echt vaak nog mooier, het heeft de originele Omega kroon en een mooi plexiglaasje met Omega logo in het midden en het handopwind uurwerk Caliber 601.
Bij deze wil ik Baseman (Bas) van harte bedanken voor alle tijd en moeite die hij heeft genomen om dit voor mij realiseerbaar te maken! Bedankt. (tu)
Als afsluiter natuurlijk de foto’s:
Zicht op het Caliber 601

Een poging om het mooie bolle plexiglaasje en de originele kroon te laten zien:

En een wristshot:

Bedankt voor het kijken.