Nieuwe aanwinst: Omega Seamaster 120

Aangezien ik niet zo vaak wat post dacht ik, wellicht kan ik een aantal mensen blij maken op deze vrijdagmiddag met een paar foto’s van mijn nieuwe aanwinst.

Deze week via een dealer in Duitsland (Maximilian Manz) mijn Omega Seamaster 120 binnengekregen. Goed zaken doen met Max dus mochten jullie ooit bij hem terecht komen, dikke vette prima! Maar goed het horloge:

• Omega Seamaster 120, ref 136.027
  • Uurwerk, Cal. 613
  • 36 mm (wat op mijn pols een prima maatje is)
  • Leeftijd is onduidelijk, ik wil nog een keer een abstract opvragen bij Omega
  • Horloge werd geleverd op Nato, heb er nu een leren bandje opgezet

Het horloge ziet er gezien de geschatte leeftijd van een jaar of 50 keurig uit, ik ben er blij mee! Ik zou zeggen oordeel zelf

http://s155.photobucket.com/user/riklinck/media/Horloges/omega/AC8D9F75-6A3D-42CE-A13A-5F8C418204AF.jpg.html

http://s155.photobucket.com/user/riklinck/media/Horloges/omega/8DA68FAF-370A-4508-8BD9-FB93F9E80BEA.jpg.html

Heel mooi horloge. :~

misschien helpt dit eerst met de datering?

http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Te gek! Super goede tip!

Het kastnummer begint met 25, dus komt het horloge uit 1967

Dank je wel!

Mooi!

Hoe dik zijn je polsen ? Want past idd mooi.

Erg mooi!

Fantastisch horloge, ik vind wel de nato beter staan dan zo’n racing/rally strap. Komt ook de naam seamaster ten goede! Maar misschien een mooie tropic rubber?

Die ziet er nog heel netjes uit, proficiat!

De serienrs. zoals Bert4 aangaf betreffen de uurwerkjes,
de kastnrs. hebben daar niets mee te maken :wink:

Heel mooi, gefeliciteerd!

Daar had ik geen flauw idee van dus maar even een liniaal erlangs gehouden :slight_smile:
Kom ik op 6 cm uit

Een tropic bandje staat inderdaad op de planning. Racing i.c.m diving is niet de ideale combinatie idd, het is een tijdelijke oplossing.

Ik heb nog een hele sloot 20 mm bandjes liggen die hier niet lekker oppassen, als iemand wil ruilen tegen een 18 mm bandje…

Ik leer hier een hoop op de vrijdagmiddag waarvoor dank!

Te zijner tijd een horlogemaker maar eens de kast laten open maken om het echt te checken!

mooie Omega, veel plezier er mee.

Proficiat! Als ik t.goed zie, heeft ie ook nog n origineel omega glaasje met t logo in t midden. Leuk detail vind ik dat (net als n rolex coronet, discreet aanwezig).

Die racing band vind ik er ook niet zo op passen. Maar nato of zulu vind soms wat hoog dragen. Dan zou je ook n 2piece stoffen bandje kunnen overwegen.

Prachtig horloge, zou 'n lekker op Nato houden!

Igor Schreef:

Mooi!

Hoe dik zijn je polsen ? Want past idd mooi.

Mooie aanwinst Riklinck!(tu)

@Igor pis weer in m’n broek van je plaatje in je handtekening!(tu)

Groeten.

Noel.

n visser Schreef:

@Igor pis weer in m’n broek van je plaatje in je
handtekening!(tu)

Ja man, lijkt wel HF youtube :+

Subliem(tu)

Grt.

Mooi! Viel spass damit

Erg mooie aanwinst! Ziet er er ook nog heel netjes uit gezien de leeftijd. Veel plezier ermee!