Nieuwe aanwinst: Omega Seamaster 300 Watchco

Vele Seamaster hebben hun plek gevonden in de horloge kist en vele zijn met de tijd ook weer vertrokken. Een Bond SMP 300, een SMP Chrono Diver en een PO2500 hebben mijn pols gezien. Na de PO kwam nog een fraaie Doxa 1200t Caribbean maar daarna bleef het stil in de ‘natte hoek van de kist’. De hang naar een vintage Seamaster 600 Plofprof bleef en blijft knagen maar ook voor deze jongen gaan de prijzen door het dak. Te gek ding en ooit moet ik er 1 bezitten maar niet tegen elke prijs. Geen haast dus.

Maar toen was er onverwacht een geïnteresseerde voor de GO Senator Excellence, een prachtig horloge waar ik flink van genoten heb. Maar ook een lastig stuk gezien de originele juwelier de verkeerde doos en papieren bij het horloge had geleverd aan de eerste eigenaar in 2018. Na veel communicatie met deze juwelier en GO zelf (die uiterst behulpzaam was) helaas niet verder gekomen met de juwelier (die niet behulpzaam was). Blijkbaar is er iemand anders met het zelfde type GO maar met mijn set. Voor mij niet vervelend maar voor een eventuele volgende eigenaar wel kon ik me zo voorstellen. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn en ondank dat ik het een prachtig horloge vond is hij naar het buitenland gegaan om iemand anders blij te maken met zijn subtiele aanwezigheid. Daarnaast tikt de JLC Reverso Duoface het dresswatch vakje al af.

Maar na het afscheid komt dat lekkere gevoel dat je weer op zoek kan naar iets anders. Nu dan de Ploprof? In de zoektocht kwam ik weer eens op de site van Ferrie Schweitzer terecht. Ruim 14 jaar geleden heb ik een SMP 300 Chrono Diver naar volle tevredenheid bij Ferrie laten opknappen dus reden om zijn site regelmatig te checken. Tussen al het mooie vintage spul stond ook een Seamaster 300 Watchco. Mmm…

Deze generatie 300 heb ik altijd te gek gevonden en het Watchco verhaal heeft me altijd aangesproken. Hoewel de meningen verschillen of het een ‘echte’ Omega is, vergelijk ik de Watchco Seamaster met bijvoorbeeld een Mercedes Benz van het MB Classic center: “ factory restoration with strict attention to originality according to the manufacturer’s standards to inspection and maintenance for reliable operation”. De 300 die bij Ferrie te koop stond was nagenoeg nieuw en uiteraard door hemzelf gecontroleerd. En hoewel ook van de Watchco’s de prijzen aanzienlijk zijn gestegen, toch de trekker overgehaald en na snelle communicatie met Ferrie op zaterdag, kwam de postbode gister de 300 brengen, geleverd op een nieuwe Omega ‘bond’ NATO.

De eerste indrukken zijn erg goed, de kwaliteit die je herkend van andere Seamasters en een frisse ‘crisp’ look. Dat hij niet op de stalen band of mesh komt vind ik persoonlijk geen issue want ik draag duikers het liefst op rubber of een NATO. Mooie bijkomstigheid is dat deze 300 het ook nog eens geweldig doet op vintage leer. Een originele Omega shark mesh komt er wellicht nog wel bij later.

Lang verhaal dus foto’s:

113 likes

Prachtig horloge zeg!

1 like

Prachtig! Geniet ervan! :heart_eyes:

2 likes

Mooi, genieten maar

1 like

Prachtig horloge, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd !
Voor nu op naar de Ploprof want dat is de top natuurlijk snap ik helemaal.
Op mesh is helemaal prachtig.
Veel draag plezier ermee.

1 like

Van harte , erg mooi :+1::+1:

1 like

Wat een heerlijk horloge! Van harte gefeliciteerd!! :+1:t2:

1 like

Nice

1 like

Heel fraai! Enjoy!

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Gaaf!

1 like

Of ‘ze’ deze echt vinden of niet maakt het horloge in ieder geval niet minder mooi. Gefeliciteerd met deze mooie NA. Veel plezier ermee!

1 like

Dat is gewoon een tof ding! Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Super gaaf horloge :star_struck:
Veel plezier er mee!

1 like

Echt een knaller! Geniet ervan :muscle:

1 like

Gaaf ding, proficiat

1 like

Heel mooi, genieten met zo’n prachtig horloge :sunglasses:

1 like