Nieuwe Aanwinst: Omega Seamaster 300

Ik was al een tijdje bezig om een Seiko om te bouwen naar een zgn. Yao versie

Bijvoorbeeld deze:

Echte concrete plannen waren er nog niet, want seiko’s heb ik ondertussen ruim voldoende. Ziet natuurlijk wel mooi uit maar het uurwerk blijft een 7S26

Een EZM 3 van Sinn stond ook nog wel op mijn lijstje maar niet echt bovenaan en daarbij is die kroon aan de “verkeerde kant” echt wel effe wennen. Daarbij zit er een ETA 2824-2 in en die zit toch ook al in mijn Marathon SAR

Maar als je deze 2 nou bij elkaar neemt (inclusief de $$$) ben je al een heel eind op weg naar een Omega Seamaster. Die stond ook nog steeds op mijn lijstje en aangezien ik duiker / Toolwatch liefhebber ben ook nog redelijk bovenaan.
Verder is mijn lijstje op dit moment zo goed als leeg en dat zal ook even zo blijven, wil eerst even mijn projecten klaarmaken.

Dus gisteren heb ik oa deze in ontvangst mogen nemen: Mijn eerste (en voorlopig laatste) Chronometer.

Ik heb nog heel eventjes aan een Planet Ocean zitten denken maar het prijsverschil hield me daarvan af. Daarbij was Freddy niet zo te spreken over de resultaten van het uurwerk en vond het de meerprijs niet waard.
Dus doe mij die maar…


Btw this is me !! :D:D

Ik heb hem gisteren dus in ontvangst mogen nemen.
Ik dacht dat ik een hartverknettering kreeg want wat ik ook deed, hij ging niet lopen.
De verkoper heeft hem aan de gang gekregen dmv een handigheidje, waarschijnlijk heeft ie even de wijzers achteruit gedraaid en toen wat geschud met het horloge. Geschud en geklopt had ik ook al. Laten we hopen dat het hierbij blijft… hij loopt al een hele tijd, ik hoop dat ie ook weer gaat lopen als ie dadelijk na 44-48 uur uitgetikt is.

Tot nu toe bevalt ie prima en loopt ie al een hele tijd zeer precies. Alleen het ontbreken van een fijnafstelling in de band is minder.
Voor mij is het overigens geen echte Toolwatch, daarvoor is ie toch TE mooi. :D:D
De kleur van de wijzerplaat is mijns inziens niet echt zwart maar in daglicht meer antraciet, zal waarschijnlijk komen door het golfpatroon op de wijzerplaat.
Hij is redelijk aan de maat maar net als bij een Speedmaster draagt hij/zij niet groot. Mijns inziens omdat het beiden niet echt hoge horloges zijn.

Het Helium ventiel ziet er leuk uit, niet meer dan dat. De meesten onder ons zullen het nooit nodig hebben, sportduiker of niet.

Overigens was het voor mij en mijn vrouw gisteren een hele aparte dag en deze Seamaster was daar eigenlijk maar een detail van. To be continued…:D:D:D

Prachtige klok Lucien. Staat nummer 2 op mijn verlanglijstje. Veel draagplezier. Het horloge zal zeker een speciaal gevoel geven, elke keer dat je hem draagt, gezien de speciale dag die je gisteren met je vrouw had.
Ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal.

Gr. Patrick

Heel mooi Lucien,

Zou zelf ook de zwarte/antraciet versie boven de blauwe Bond versie verkiezen. Alhoewel het beide erg mooie horloges zijn.

Gefeliciteerd ermee,

Gefeliciteerd met deze prachtige Omega en dat er nog vele mogen volgen :wink:

Hoi Lucien,

Van harte met de black/black SMP. Het is een prachthorloge. Ik heb zelf al meerdere SMP’s gehad, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor deze uitvoering, hoe mooi de blauwe ook is.

De zwarte uitvoering wordt tegenwoordig geleverd met de "Speedy-style"band. Een paar jaar geleden was dat nog met de "Bond"band. Die “Bond” band vind ikzelf wat prettiger dragen.

Ik vind het wel vreemd dat het horloge pas na enkele kunstgrepen begon te lopen, dat verhaal heb ik nog niet eerder gehoord. Ik zou zeggen, houd het horloge kritisch in de gaten de komende tijd.

Enne…wat heb je nog meer uitgespookt die bijzondere dag??? Je hoeft natuurlijk niet alle details te vertellen :wink:

gr,
Hans Mennink

Prachtklok Lucien, gefeliciteerd. Ik ben ook wel benieuwd waarom die dag zo bijzonder was, kom maar op met dat vervolg :smiley:

Ruud

Gefeliciteerd Lucien. Mooie klok en mooie composities van de foto’s. Heel veel draagplezier.

Gerwin

Tot nu toe loopt ie als een trein en zeer secuur.

De gangreserve lijkt onuitputtelijk maar inmiddels heb ik hem 5 keer stil laten vallen.
3 keer viel ie stil op de dezelfde plaats en wel op de 42, toeval ? Daar stond ie overigens niet toen ie niet wou lopen.
Ik hoop er maar het beste van…uiteindelijk heeft ie 2 jaar garantie.

Ik ben ook weg van deze Seamaster in het zwart, gefeliciteerd er mee. Wat is de Omega adviesprijs van dit horloge?

kijk effe bij je prive berichten !!

Zou je dat mij ook willen sms-sen?

Moet ik denken aan bond bedragen? Of duurder?

Nog korting gekregen bij de juwelier? En hoe krijg je evt. zoiets, afdingen als bij een marktkoopman?