Nieuwe aanwinst, Omega Seamaster Bond

Sparende op weg naar een Omega Speedmaster Moonwatch, en me daarbij heilig voorgenomen me niet te laten verleiden door al het moois wat hier soms voorbijkomt heb ik m’n poot weer niet stijf kunnen houden toen er een mooie Omega Seamaster Bond 2531.80.00 uit 1996 met recent onderhoud aangeboden werd.

Een afspraak met gewaardeerd forumlid @Zeemeester was snel gemaakt en de bezichtiging mondde tijdens een gezellig gesprek al snel uit tot een aankoop.
De Seamaster had een servicebeurt genoten bij W&V en deze hebben zich goed van hun taak gekweten: -4 sec in de gangreserve van 40 uur.

Ik heb de stalen bracelet vervangen door een lederen-, maar wel watergerelateerde band, omdat ik dat 's-winters op het water wat prettiger dragen vindt en de stalen band een heel klein beetje onderhoud kan gebruiken.
De Seamaster gaat gebruikt worden daar waar die voor bedoeld is, nl. op en in het water tijdens zeiltrips.

Zout gaat ie proeven!

De plaatjes:

33 likes

Prachtige klok en wat staat die band er onvoorstelbaar goed bij! :grinning:
Veel plezier met deze topper.

1 like

Lekker, hoor. Ik begin de Seamasters nu echt te waarderen. Moest er eerst niet zoveel van hebben…

Proficiat met je aanwinst!

1 like

Mooie klok alleen ik zou hem terug zetten op staal.

2 likes

Leuk, gefeliciteerd ermee. Dit is de eerste keer dat ik hem redelijk kan waarderen op dit bandje. Normaal staat leer hem niet zo goed, maar je best iets aardigs weten te vinden!

2 likes

Heerlijk horloge welke inderdaad op of in het water thuis hoort. Leuke foto’s ook! Wat voor blauwe band is dat eigenlijk?

Veel plezier ervan en gefeliciteerd! :wink:

1 like

Mooi horloge. Ooit ook gehad. Stiekem toch spijt van verkoop. Veel plezier ervan.

1 like

Heel gaaf, proficiat!

1 like

Een topper!

Al vind ik deze leren band hondslelijk :smiley:

3 likes

Geweldig horloge, daar ga je veel plezier van hebben. Die van mij is uit '97. Het is een heerlijke klok, het liefst deed ik hem elke dag om, maar dan wordt de rest zo jaloers…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze bevallige verworvenheid!!
Wat een kanjer!! Fantastisch!!
Ik wens je er dan ook vele aangename momenten mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je Seamaster, veel draagplezier toegewenst op het water!

1 like

Deze naar wens en op maat gemaakte band van pijlstaartrog is gemaakt door forumlid @vintage4all Een van de toppers hier die mooie banden maakt!

3 likes

Mooi horloge en mooie koordjes en touwtjes.

1 like

Hij is niet moeders mooiste nee , maar het staat de Omega wel!
Ik vind het geweldig fout! :+1:

2 likes

(beetje bevooroordeeld maar) Deze klok klopt van top tot teen! (m.i. met name op de stalen band)

Prachtige golfjes,
Goede wijzers (driehoek, groot en klein bolletje)
Geprinte markers (geen bling bling)
Bezel mooi (gaaf mooi faden)
Lekker platte kast
Draagcomfort band is uniek
Goed voordelig aan te komen
1120 is een simpel en daardoor duurzaam uurwerkje
Topding!

2 likes

Wowie… heb ik 'r even spijt van dat ik die advertentie niet opgemerkt heb! :wink:
Heel veel plezier ermee!

1 like

Ik heb alleen het idee dat die uurwijzer wel érg kort is. Ik heb ook een 41mm model, maar daarbij is de wijzer langer. In het co-axiale model zijn ze nog weer langer (beiden)
Misschien zijn dit service hands van een 37mm model?

1 like

Prachtig horloge, ook gehad, super comfortabel op staal dus snel terug, denk dat de pijlstaartrogband erg goed gemaakt is maar spuuglelijk staat op de Seamaster. Geen succes imho maar ik hoop dat dat jou een rotzorg is :wink: Vreselijk veel plezier er mee!

1 like

Super aanwinst! Ja, op staal is ie meesterlijk. Toch hou ik van afwisseling met dergelijke banden. Heerlijk! Gefelciteerd :sunny:

1 like