Nieuwe aanwinst: Omega Seamaster Professional

Afgelopen zondag heb ik eens rustig de tijd genomen om wat foto’s te maken zodat ik jullie vol trots mijn nieuwste aanwinst kan laten zien: de Omega Seamaster Professional (ref: 2531.80.00). Het is misschien niet de meest exclusieve klok maar als je 'm in handen hebt en een tijdje hebt mogen dragen dan snap je ook meteen waarom deze zo populair is. Heel veel waar voor je geld!

Deze stond al lang op mijn wish-list maar doordat Omega met een nieuwe (en veel duurdere) versie van dit model komt, werd ik tot actie gedwongen. :stuck_out_tongue:
Het nieuwe model is zeker niet lelijk (opgelegde indexen, nu met coaxiaal uurwerk van Omega), maar ‘het gevoel’ had ik al bij het “oude” model. Ik ben tijden geleden al gevallen voor deze uitvoering: de diepblauwe kleur met gegolfde wijzerplaat. Maar je weet nooit, als ik ooit nog eens de zwarte uitvoering tegen kom…

En dan nu de foto’s voor de enkeling die dit model nog niet kent… :wink:

Laat ik beginnen met de verpakking:

En vervolgens de inhoud:

De afleesbaarheid is super, ook in het donker. Dit komt natuurlijk dankzij de luminova maar zeker ook door het ontwerp van de wijzers en de wijzerplaat. Hoe meer je er naar kijkt, hoe meer je beseft dat over elk detail is nagedacht.

Het beroemde Seamaster-logo

De prachtige stalen band met vouwsluiting: draagt geweldig! Over het algemeen vind ik een leren band het prettigst dragen, maar déze stalen band is gewoon top. Dit wordt mijn zomer-horloge als we weer zo’n hittegolf krijgen.

En als uitsmijter:

Ik ben er blij mee! :smiley:

Schitterende aanwinst, geniet ervan.

Ruud

Prachtige horloge - zeer mooie foto’s !
Dank !
Veel plezier ermee.

Schitterend, van harte met de Bond

Hoi KlaasJan,

In één woord: WOW! Echt een horloge naar mijn smaak. En mooie foto’s. Gr Ron

Ja Klaas-Jan, deze Seamaster uitvoering kende ik al.
en bizonder vervelend dat je er nu , ook nog eens foto’s van laat zien hier op 't forum.:slight_smile:

serieus: prachtig horloge met een schitterende band (tu) veel draagplezier

groet van een mede Omega liefhebber,
André

Walgelijk mooi. Gefeliciteerd.

Marijn.

Superklok met superband (tu)

Klein nadeeltje: de gesp is nogal krasgevoelig, daarom heb ik de mijne met een stukje doorzichtige PU tape afgeplakt en is zodoende nog zo goed als krasvrij.

Veel plezier met deze Omega. Goeie actie van je, het prijsverschil in het Co-Axiaal uurwerk zie ik ook nog niet zo…

Schitterend horloge en prachtig mooie fotorapportage. Leuk dat je echt alles laat zien, dus ook de verpakking!
Zou er bijna jaloers van worden!!

Dit model is absoluut de beste koop (zeker tweedehands) in verschillende categorieen.
Het is een professionele duiker, een sportieve alleskunner, maar ook een bescheiden dress-watch.

Je timing is goed. Over enige tijd zul je een paar honderd euro meer moeten betalen voor het nieuwere model. Dit is en blijft het origineel…

gr,
Hans Mennink

De timing is mede beïnvloed door jouw review van de nieuwe Seamaster Bond-modellen, een maand of wat geleden hier op het forum gepost. :slight_smile:

Nog bedankt daarvoor!

Fantastisch klokje, staat zeker ook in mijn top 5 lijst.
Heb zelf de chrono Diver besteld en hoop deze binnenkort in ontvangst te mogen nemen.

Groeten,

Stairman

zeer mooi, heb hem rond de kerst gekocht. Hij draagt super. gave klok
gr. john