Nieuwe aanwinst Omega Speedmaster Day date vraagje

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit gekomen van een Omega Speedmaster Day date ref. 35238000. Ik zit alleen met de volgende zaken. Het mooie klokje is gekocht via marktplaats, op zich bij een betrouwbare persoon, echter zonder papieren of documentatie. Altijd risky natuurlijk, maar okee.De prijs die ik betaalde is E850,00, Ik heb Omega gemaild met een controle op het serienummer, en het bleek wel om het juiste type te gaan, ofwel de juiste koppeling. Dat zegt natuurlijk iets, maar nog niet alles. Hiervoor had ik een seamaster prof. chronometer en die voelde wel een stuk zwaarder aan. Nu is dat natuurlijk ook een duiker dus zou kunnen. Klopt het dus dat het een relatief niet al te zwaar horloge is? Daarnaast, hoe kan ik er zeker van zijn dat het een echte klok is. Ik denk dat het wel zo is. Maar ja, het gevoel… Zeker omdat een collega van me op mijn werk een nep Breitling bezit die gewoon beangstigend echt en bijna niet te onderscheiden van origineel is… Graag advies…

een foto plaatsen, maakt het een stuk makkelijker

Een foto is idd handig. En de volgende keer eerst deze vraag stellen en dan pas kopen. :wink:

Laten nakijken door een AD (authorised dealer). Altijd vóór de aankoop.

ik zal binnenkort fotos maken.

@ajan : hij voelt toch niet echt zwaar zoals een seamaster?
groet

even navragen bij Ferrie Schweitzer. Hij heeft meer dan 25 jaar Omega-ervaring.

Groet,
Arno.

Nou dat scheelt niet veel hoor.

Day-date: circa 140 gram

Seamaster: circa 150 gram

@ marco:

is dat inclusief band? of puur de klok

inclusief de stalen band op volledige lengte

okee ik kom incl. op ongeveer 130 gram dus zou op zich kunnen kloppen. moet nog een schakeltje ook toegevoegd worden…

Gewoon even op de digitale weegschaal en dan vergelijken met een echte…

daar hoef je je dus geen zorgen om te maken :slight_smile:

Gaat de originaliteit hier nu ook al bepaald worden aan de hand van het gewicht, met of zonder ene of gene schakel? Somps doet een streepje lood links of rechts wonderen met het gewicht van een uurwerk
beetje serieus blijven aub!
Wil je weten of hij echt is of nep ga ermee naar een goed uurwerkmaker en je weet het meteen toch. Trouwens deze manier is ook beter voor je gemoedstoestand.