Ik wou er in het begin niet aan geloven… Moonwatch. Is toch ook maar een horloge, net als elk ander klokkie… ja, dacht ik. Totdat ik de mogelijkheid had er aan te komen!! Dit horloge heeft wat, aantrekkingskracht!
En dingen die ik in het begin niet wou, zijn opeens niet meer zo belangrijk
Datum, saffierglas, Automaat… want dat alles heeft de Moonwatch nl. niet! Het Kaliber 861 is een Handopwinder, met plexi en zonder datum! Maar ja, men zegt, plexi = sexy :). En elke morgen opwinden, heeft ook wel wat. De dag beleven zonder datum, ach, waarom niet? Moet ik gewoon onthouden
Nog een paar details. 42mm diameter, ca 13mm dikte. Kal. 861 handopwinder, plexiglas en een mooie stalen bodem. De Stalenband eraan is origineel Omega, alleen niet voor de tijd van dit horloge. Deze Moonie is uit 1975! Ziet er nog goed uit. Een klein polijstbeurtje gaat ze nog krijgen. Maar heel minimaal, ik vind ze heeft karakter en dat mag zo blijven!
Heel erg mooi, goede keuze voor klassiek met plexi. Het design is gewoon tijdloos, ik heb zelf de 145.012 en draag die nog steeds met heel veel plezier.
De (moon) speedmaster “spookt” bij mij ook constant door het hoofd, maar de plexi houd me tegen…
Heb laatst al een speedmaster automaat(35512000) gekocht met saffier en dat vind ik toch ook wel prettig.
Maar de “moonwatch” blijft wel mijn aandacht hebben, alleen dan wel met saffier (duur…) en het handopwinden vindt ik dan nog niet zo’n probleem…
Ik heb de mijne van 67 eigenlijk bijna altijd aan , behalve als ga lassen of slijpen , valt best mee met het plexiglas
En natuurlijk van harte , is echt iets speciaals een speedy