"nieuwe" aanwinst Omega

Al een tijdje op zoek naar een Omega uit de jaren 40, met enige regelmaat worden er officiers horloges uit WWII aangeboden. Deze vond ik niet hebben wat ik zocht. Op een gegeven moment werd er via ebay een Omega uit de jaren 40 aangeboden. Een 2 tone copperdail uit 1943 met een 17.8SC uurwerk. Zeer apart en in goede staat, na het het winnende bod te hebben gedaan, volgt er een spannende periode van wachten totdat het binnen is.

De verwachting was hoog gespannen, hoe ziet het horloge er in het echt uit. Het horloge ziet er in het echt beter uit dan ik had verwacht. Het horloge liep en hield redelijk de tijd aan. Toch besloten om een beurtje te laten geven, kun je gelijk ondervinden of er iets mis mee is of niet. De wijzerplaat is in orginele staat zonder slijtage plekken, de double laag is op sommige punten wat aan de dunne kant. Maar al met al een zeer nette klok van 70 jaar oud.

Uiteraard wat foto’s gemaakt, helaas ben ik niet de beste horloge fotograaf. Het horloge komt niet helemaal tot zijn recht op de foto’s.

Dat is echt een beauty (tu)
Proficiat!

mvg

Mijn beste,

70 jaar!!
En dan met verve, de tand des tijds doorstaan.
Prachtig hoor. Een aanwinst die de pols op aangename wijze siert.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Een klassieke schoonheid!!
Heel goed gezien!
Ik heb ook goede ervaring met Ebay, al blijft het spannend.
En veel plezier ermee,
Jan

Boh wat fraai, mooi door eenvoud. Er zit ook precies de goede band aan (tu)

Wat een super-stijlvolle klok! (tu)

Proficiat!

like.

Heel mooi,

mvrgr

Mooie aanwinst :~

Heel mooi. (tu)

Mooie aanwinst(tu) Gefeliciteerd! Lijkt wel nieuw!

Heel mooi deze Omega(tu)

Het samenspel van de kleuren is prachtig!
Heel mooi!

Prachtig! (tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)
Lekkere vintage dial.

…en inderdaad de band maakt het helemaal af.

Dennizzz Schreef:

Prachtig! (tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)
Lekkere vintage dial.

…en inderdaad de band maakt het helemaal af.

+1 + veel draagplezier!!!

Verder niets aan toe te voegen!

Schitterende aanwinst Herman! Een goede koop en uit een prachtige horloge periode!

Dank allemaal voor de reacties.

Heb gezocht op internet om wat meer informatie te krijgen over het horloge, dat is lastiger dan ik dacht. Heeft iemand wat meer informatie over deze Omega.

herman1 Schreef:

Dank allemaal voor de reacties.

Heb gezocht op internet om wat meer informatie te
krijgen over het horloge, dat is lastiger dan ik
dacht. Heeft iemand wat meer informatie over deze
Omega.

Hoi Herman,

Bij Omega kun je in het archief kijken. Moet je alleen even n account aanmaken. Je nummer (binnen) op je achterdeksel kun je als referentie gebruiken. Succes!