Na een topic geopend te hebben over mijn zoektocht naar een nieuwe klok, heb ik ergens hardop mijn liefde voor de Omega Seamaster uitgesproken. Zelf dacht ik niet over zoiets moois te kunnen beschikken, tot ik een pb’tje kreeg van een mede-forummer (JMN) over 2 leuke SMP’s (GMT en 2255.80) die hij nog had liggen. Na wat meer info verkregen te hebben en een week lang heen en weer gemaild te hebben was ik eruit. Dit is het! Om de staat te controleren is het horloge nog even langs Ferrie Schweitzer geweest die bevestigd heeft dat het om een prachtig exemplaar ging en de service nog enkele jaren uit kon stellen.
Dus enkele dagen later kwam er een doos binnen van een halve kubieke meter en vroeg ik me af of ik het horloge er wel in kon vinden. Ik kan u meedelen, dat is gebeurt en wat voor een!
Hier even de eerste foto’s, ik probeer er van het weekend een paar met daglicht te maken, maar ik wil jullie de first-looks ook niet ontnemen.
Overigens ben ik nu al 2 keer bij de juwelier geweest om de band op te meten, maar de ene keer te groot, de andere keer te klein. Halve schakels kunnen ze niet leveren en de bijgeleverde halve schakel was een beetje krom en paste daarom in mijn ogen niet geheel bij het horloge. Ik had het toch even genoemd bij Joost (JMN) en hij heeft direct aangeboden een nieuwe schakel voor me te regelen, super! Op korte termijn ben ik dus helemaal tevreden. Tot die tijd moet ik het maar doen met de prachtige wijzerplaat. En thanks Joost!
Dat is een heel fraai horloge, daar ga je
ongetwijfeld nog jaren plezier aan beleven
Ik gok inderdaad dat dit een horloge word wat niet meer weg gaat. Het is namelijk gewoon echt de mooiste klok die er is in mijn ogen. Wel ben ik bang dat er nog veel meer volgt, zonder tegenzin zo lang de Rabobank het toe laat natuurlijk. Ik kan het toch niet helpen dat ik steeds iets nieuws wil zoeken ;(.
Bedankt voor jullie leuke reacties en ik probeer Zondag nog even een paar buitenfoto’s te maken. Dan heb ik namelijk een SLR camera en een aantal uurtjes in het daglicht beschikbaar. Momenteel is het komen en gaan in het donker, buuh, winters :x.