Nieuwe aanwinst onderweg...

Mijn nieuwe aanwinst is onderweg en ik hoop dat het een vintage is. Ik heb er eigenlijk niets over gevonden en heb hem in to the blind gekocht. Ben altijd gek geweest van “duikklokjes” (al ga ik er nooit mee zwemmen oid) en vond deze wel apart.

Ik heb begrepen dat er een P8200 in zit. Misschien dat iemand van het forum er meer over kan vertellen?

Gr,
Peter

Ps. volgens mij nooit eerder vermeld: Ik heb ooit voor mijn verjaardag een Mondaine gekregen en die gaat uiteraard nooit weg (sorry, kan mijn eigen foto even niet vinden):

oei, ik ben bang dat er de kans is dat je een citizen uurwerk en wijzerplaat in een chinese rolex kast hebt :frowning:

Er was op thewatchsite.com ooit een onderwerp over iemand die op ebay stapels van deze kasten verkocht als “new old stock seiko’s”

(ik ga nu zoeken)

Okee, dit was het onderwerp:
http://www.thewatchsite.com/index.php/topic,27242.msg162432.html#msg162432

Kijk hier eens:

En nog een onderwerp op thewatchforum.com waar ik bovenstaande afgelopen ebay listing vond.

Ah, vandaar dat ik er niets over kon vinden. Ach, het was geen superbedrag dus we zien wel als ie binnen is.

Volgende keer maar eerst hier even iets posten.

Gr,
Peter

Ik hoop inderdaad dat je er weinig geld aan besteed hebt. Het citizen uurwerk zou je misschien ooit eens in een lege citizen kast kunnen doen. Voor de volgende keer, als je goed kijkt is een 24 uurs lunette zonder 24 uurs wijzer al een slecht teken…

Maar iedereen (ik ook) is wel eens de boot in gegaan…

Was een paar tientjes dus valt mee.

Als de dial, hands en uurwerk wel origineel zijn, hoe kom ik erachter welke citizen case er wel bij hoort?

Gr,
Peter

Goede vraag. Weinig goede documentatie over citizen te vinden.
Hier staan wel wat catalogi om eens door te kijken.
http://www.thewatchsite.com/index.php/board,25.0.html

Schijnt in ieder geval een “dress watch” te zijn geweest. Geen duiker.

Inmiddels contact met de verkoper gehad en afgesproken dat ik hem terug kan sturen.

Op naar een echte!

Gr,
Peter

Staand applaus en een bank vooruit voor MartijnV .

Voorbeeldig is het om je eigen uitgebreide kennis zomaar te delen en daarbovenop ook nog opzoekwerk te plegen gewoon om iemand te helpen .

MartijnV , stel dat ik je ooit ontmoet , hou je dan gedeisd want anders kus ik je (ongeschoren weliswaar)

Yo , Manu .