Nieuwe aanwinst: One brand to rule them all

well almost all, met dank aan de grote Hayek.

Saffierglas rondom en een in-house chronograaf, wat wil een mens nog meer.

De zijkant is ‘translucent’.

Hoewel de onderkant van saffierglas is heeft men aan de binnenkant verf gesmeerd. Kennelijk schaamt men zich een beetje (onterecht, imo). Deze versie heeft dan ten minste nog doorschijnende verf. Dat was ook de reden dat ik voor deze versie gekozen heb, ik vond de zwarte mooier, maar daar zie je alleen de balans en het wisselrad.

De rotor strekt zich uit voorbij het draaipunt, als ik begrijp wat ik bedoel. Normaalgesproken strekt een rotor zich uit over maximaal 180 graden, bij bijvoorbeeld AP 3120 over slechts 120 graden. Deze over, naar schatting, 185-190 graden. Geen idee waarom. Het lijkt me dat het zwaartepunt daarmee in de richting van het draaipunt wordt getrokken, waardoor de ‘arm’ korter wordt en het maximaal op te wekken draaimoment kleiner. Ongunstig dus. Maar ik zie vast iets over het hoofd.

Ter vergelijking dit keer geen luciferdoosje maar een Nautilus, zelf ook al fors aan de maat (40 mm diagonaal, 43 van oor tot oor).

[/quote]

Zo zie je maar weer, het hoeft niet altijd duur te zijn! :wink: Leuk dat je ook een Swatch koopt naast al dat horloge geweld.

Erg leuke aanwinst en een beetje jammer inderdaad dat ze zich ‘schamen’ voor het uurwerk. De twee doorzichtige delen zijn dan wel weer leuk uitgekozen.

Die laatste foto is toch wel even een wereld van verschil om te zien!

Veel plezier ervan en ik benieuwd hoe vaak deze om de pols gaat. Wordt het een beater?

Je blijft een redelijk onvoorspelbaar aankoopbeleid te praktiseren Rainer, maar zoals gezegd. wie het kleine niet eert… (tu) etc.

hans

Misschien dat ik ook nog eens zo’n Swatch koop. Heb ik toch nog iets van een Lemania 5100 caliber. Dit Swatch caliber is daar op gebaseerd.

Mooie!
Swatch is sowieso top, ik vrees dat er een Diaphane Automatic gaat komen, alhoewel deze chrono ook zeer gelikt is!

Erg leuk trouwens dat je een horloge koopt ongeacht de prijs, een echte liefhebber!

wat is het modelnummer hiervan??

excuus gevonden…simply pure…

Cool en een mooi contrast tussen de twee :slight_smile:

Proficiat!

Zou er persoonlijkeen wit bandje om doen. Lekker zomers!

Aardig horloge!

Volgens mij zit er een zelfde uurwerk in als in de Tissot PRC200 Automatic Chrono; die ik zelf ook bezit. Dát uurwerk, gebaseerd op een Lemania (5100?) met gedeeltelijk kunststof plaat.

leuk zomers klokkie!
gefeliciteerd.

Gr,
MB

Leuk (in-house!) horloge! Inderdaad jammer van de achterkant. Zelf vind ik de zwarte versie ook het mooist en ik heb wel eens ergens gelezen dat je de verf op de achterkant van het glas er schijnbaar vrij gemakkelijk af kan krijgen…

Hoi,

Mooi om deze twee uitersten zo broederlijk naast elkaar te zien.
Gaaf speels ding die Swatch!

Groet,

Nico.