Nieuwe aanwinst ontvangen

Enige tijd geleden heb ik op dit forum melding gemaakt van de nieuwe serie van de Casio Wave Ceptors.

Welnu ik heb er een kunnen bemachtigen en hier is ie dan.

Geweldige mooie klok (vind ikzelf) robuuste uitvoering, solar en altijd de juiste tijd. Verder nog van allerlei andere leuke funkties. Twee seconden onder een lamp houden en je hebt de hele nacht verlichting.

groet

Ed

Mega (H). Ziet er leuk uit hoor, is het ook een rekenmachine?

Een mooi ontwerp voor een mooi horloge. Ik associeer Casio ook altijd met rekenmachines. Heeft waarschijnlijk met mijn leeftijd te maken. :wink: De prijs kwaliteit verhouding is bij Casio altijd goed.

Normaal heb ik niet zoveel met Casio’s.
Maar ik moet zeggen dat ik dit toch wel een mooi horloge vind.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Gefeliciteerd, geniet ervan.

Wat houd de term Wave-Ceptor nu precies in?

Ruud

Ziet er klasse uit!

Hoeveel moet zoiets kosten? Normaliter heb ik weinig met Casio maar dit …

Gefeliciteerd!

Hoi Ed,

Gefeliciteerd met je aanwinst. Eindelijk een klok die werkelijk optijd loopt, inplaats van die mechanische rommel waar je met certificaten te moeten aantonen dat je minder dan 5 seconden per dag verkeerd staat :wink:

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd! Is het een Funkuhr? Dus dat ie zich eens per dag gelijk zet via radiogolven?

Om op nog een vragen te beantwoorden het volgende:

Wave Ceptor staat eigenlijk voor uurwerken die meerder keren per dag een signaal ontvangen uit Duitsland of Engeland middels een UHF frequentie en zich daarmee op de juiste tijd instellen. De afwijking wordt gesteld op 1 sec in een miljoen jaar.
De dekking is in nagenoeg geheel Europa. Kom je buiten Europa dan blijft het horloge normaal lopen, met een afwijking van ongeveer 15 sec. per maand. Zodra er weer een signaal ontvangen wordt, stelt het horloge zich weer op de exacte tijd in. In Amerika en soms ook hier tref je ze ook aan onder de naam Oceanus.

Ondanks dat er Casio op staat kan er niet mee gerekend worden.

Het hier getoonde horloge is geschikt voor ontvangst in Europa. Er zijn ook modellen met een multi signaal ontvangstbereik, waardoor het bijv. ook in de VS, Canada en Japan werkt.

Citizen, maakt trouwens ook dergelijke modellen.

De prijs zal jullie meevallen, adviesprijs 299 Euro. Ik heb er minder dan de helft voor betaald.

Dit model heeft een Solarfunktie, dit is te vergelijke met Ecodrive cvan Citizen. Het horloge krijgt zijn energie van lichtbronnen.

Het leuke was toen ik het horloge uit de verpakking haalde, alle wijzers op 12 uur stonden, na 2 seconden begonnen de wijzers te lopen en werd automatisch de juiste tijd en (bijzonder) de datum ingesteld.

Verder een stopwatch funktie, alarm en meerdere tijdzones waaronder GMT.

Zo reclame genoeg gemaakt denk ik, maar belangrijkste waar ik voor viel, was solar, altijd juiste tijd en uiterlijk. Het geheel maakt een robuuste indruk.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

groet

Ed

Dank voor je uitleg, en veel plezier met je klok.

Ruud

thanks voor de info lacroix!

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.

Een robuuste alleskunner deze wereldse tijdmachine.
Een horloge welke je in de duisternis een lichtend voorbeeld geeft over de miraculeuze techniek waartoe dit horloge in staat is.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze robuuste alleskunner. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Nou proficiat,

Ik ben wel gek van de casio’s, en met name de functies, en de prijs die erbij hoort.
Ik had er bijna een besteld, tot ik de betekenis van resin gehause begreep.
Je koopt dan een kunstof horloge, ipv titanium.
Dus helaas niet doorgegegaan.

Ik vindt het een prachtig horloge, maar zoek zelf iets met dag / datum, en 10 bar, dus valt hij voor mij af.

Veel draagplezier

Overigens is deze wel geheel roestvrijstaal en 100 meter WR.

groet

Ed

Hier dus wel een Casio fan (heb TI rekenmachines hoor;)), en dit soort klokje vind ik altijd wel leuk omdat ze ‘zelfvoorzienend’ zijn: geen geklooi met batterijen (althans…) en op tijd zetten, lekker zorgeloos met een in dit geval erg mooie verpakking.
Waarschijnlijk doet 'ie het over 20 jaar nog zonder tussentijds ‘doktersbezoekje’.

Very nice en heel veel plezier ermee.