Nieuwe aanwinst: ook uit Glashütte

Mijn winstdeling van het afgelopen jaar heeft een bestemming gekregen: de Nomos Tangente met het nieuwe Alpha-uurwerk, winnaar van de Goldene Unruh 2006, al wist ik dat nog niet toen ik het horloge bestelde. De kwaliteit van mijn foto’s kan niet tippen aan de kwaliteit van het klokje, vrees ik:




Zat al een tijdje naar dit horloge te loeren op het web en ben er erg content mee. De afwerking is ronduit prachtig en het blauw van de geblauwde wijzertjes en schroeven is zo diep, diep blauw als je het nooit eerder gezien hebt. Ook het kalibertje zelf is prachtig gedecoreerd, tot en met “Glashütter Sonnenschliff” op kroon en sperrad (is dat Nederlands?) toe. De wijzerplaat is gegalvaniseerd en daarna verzilverd, maar lijkt zeker bij daglicht een soort gebroken wit. 's-Avonds lijkt het wat zilverkleuriger. Deze foto’s zijn van vanmiddag, toen de zon volop scheen en ik helder daglicht in de kamer had. De kast is erg plat, echt een perfect vlak “schijfje” van 6,5mm hoog, en opvallend licht. Voor mijn gevoel weegt het minder dan een doorsnee modern quartz-klokje. Het draagt dan ook erg comfortabel.

Verder voldoet het horloge aan mijn verzameltic: handopwinders met een basic, sober design en kleine secondenwijzer. Alleen is dit de eerste keer dat ik er eentje NIEUW koop van deze kwaliteit in plaats van een vintage. Als het per sé een handopwinder met kleine seconde moet zijn valt het gros van moderne horloges al af, en van wat overbleef vond ik dit verreweg het mooiste dat nog enigszins betaalbaar op de markt is…

Peter van Baal, als je dit leest: deze keer ben ik het wel! :slight_smile:

Groet,

Gerard

Prachtig Gerard! Heel veel plezier er mee. Ik moet zeggen dat Nomos nog niets lelijks gemaakt heeft, hoeveel merken kunnen dat evenaren?

Proficiat.

Gerwin

ik vind ze persoonlijk erg mooi, helaas staat alleen de maat me een beetje tegen, erg jammer.
maar misschien is het ook wel gewoon een kwestie van wennen.

of wachten totdat ze grotere modellen maken.

Mooie aanwinst Gerarrd.
Hier val ik ook voor. Alleen voor mijn polsen is tie n slag te klein. Maar om jouw pols staat tie goed.
Ook de kleine seconde wijzer op de 6. Maken de klok compleet.

Geniet ervan.

Heel mooi. Goede keus…
Veel draagplezier Gerard.

@Henrik,
Jawel, Nomos heeft wel iets lelijks gemaakt…Ken je de afschuwelijke series met de gekleurde wijzerplaten?? (td) (td)

Haha! Je hebt gelijk, Nivelacuso, sommige van die kleuren doen gewoon pijn aan je ogen…