Vanochtend is hij eindelijk aangekomen. Mijn Orient Chicane…Het typenummer is FER1X001W. Ik heb een witte plaat genomen maar hij is er ook in zwart,blauw en rood. Oorspronkelijk wilde ik hem op staal hebben maar ik vond een zeer mooie aanbieding op leer die ik niet kon laten lopen. Bovendien is dit horloge zeer geschikt voor bandenwissel. De originele leren Orient band is erg stug en ook best nog lang.

Het is een voor mijn doen dressy horloge maar door de cijfers op de plaat krijgt hij toch iets sportiefs en kan je er alle kanten mee op. Meteen even wat bandjes getest. 20mm heb ik volop. 

De maat is 38mm en die is voor mijn pols echt perfect. Ik heb ook Seiko5jes gehad en die vielen toch net even iets kleiner dan deze. De opgelegde indices zijn lekker dik en de witte plaat is goed afleesbaar.
Uiteraard heeft hij een zichtbodem zodat je het manufatuur uurwerkje kunt zien.

Ik heb hem ook nog even op een milanese band gezet en dat stond hem ook goed.

Voor vandaag heb ik echter een Nato erop gezet. Heerlijk met dit warme weer.

Ik kan dit model echt aanraden. Het is een beater waar je zeer veel mee kunt varieeren. Eigenlijk wil ik nu al meteen weer een tweede bestellen met een zwarte of blauwe plaat. 
Ik ga me echter beheersen want mijn volgende aanwinst zal weer een andere Orient worden. Sinds ik me meer verdiept heb in dit merk ben ik er echt aan verslaafd geraakt. Het is zelfs zo erg dat ik geen last meer heb van een Seiko virus.
Nog even wat buitenfotos.

Mooie pics, leuk horloge! Vind alleen het manufactuur uurwerk er weinig aantrekkelijk uitzien. Daarvoor was de zichtbodem wat mij betreft niet nodig geweest. Veel draagplezier!
Mooi! En waarschijnlijk vette lumen als ik het zo bekijk (tu)
Cool Dreski, op mesh helemaal top. Natootje is ook mooi (tu)
Ik denk dat het “mooie” net achter de rotor zit…
Blauwe band en de mesh. Aardige dress-ki .klok.
De lume is niet spectaculair. Eigenlijk geven de wijzers het meeste licht maar dat vind ik niet storend. Bij de Ray is de lume erg sterk en dat is voor een duiker ook nodig. Dit is een dagklokje. Een zichtbodem is aardig meer ook niet. Ik kijk altijd naar de bovenkant. 
Heel mooi horloge! Ik vind 'm op bruin leer het aantrekkelijkst. Veel plezier ervan!
Ja,
bruin leer of mesh.
Mooi horloge.
Quanta ?
Paul.
of Nato,
ook heel smaakvol 
Paul.
Paul Jenner Schreef:
Ja,
bruin leer of mesh.
Mooi horloge.
Quanta ?
Paul.
Ik heb hem bij creationwatches besteld. Was 72 euro. Komt nog wel een naheffing bij dan zit ik rond de 95 euro denk ik.
JohanT Schreef:
dreski Schreef:
Ik heb hem bij creationwatches besteld. Was 72
euro. Komt nog wel een naheffing bij dan zit ik
rond de 95 euro denk ik.Dat is ongeveer evenveel als bij orientuhren.de
dus. Die heeft alleen als voordeel dat je geen
douane-gedoe hebt.
Hé die kende ik nog niet. Het loont zeer om te speuren naar de beste prijs. Dit kan soms heel veel geld en dus een extra aanwinst schelen. 
Mooie klok!! Oriënt kan eigenlijk ook niet fout hè. Ik vind 'm vooral op leer en milanese mooi, maar de combi met nato is ook wel gewaagd.
In 1 woord :~f
Veel plezier ermee.
Gr Wouter
JohanT Schreef:
Dat is ongeveer evenveel als bij orientuhren.de
dus. Die heeft alleen als voordeel dat je geen
douane-gedoe hebt.
Een leuke Orient. En voorts een goed tip, deze Duitse site. Lijkt behoorlijk concurrerend te prijzen.
Super leuke klok! Gefeliciteerd!
Mijn beste,
Mooie foto’s van een begeerlijk horloge,
maken van jou een gelukkig man!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit uitblinkende horloge.
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Hele leuke klok (tu)
Ik zeg ook, bruin leer of mesh :~
Goede keus gemaakt! Ik vind het wit-op-wit (wijzers, indexes) erg geslaagd. Mooist op de bruine band inderdaad. Proficiat (tu)
Leuk horloge, mooi alternatief voor een Seiko 5 als ik het goed lees (tu)
Het is natuurlijk super dat Oriënt een eigen uurwerk heeft, maar zo’n zichtbodem vind ik een beetje overbodig.
Ik hou helemaal niet van zichtbodems, maar ik vind het wel leuk om deze te zien.
Heerlijk strak, industrieel design. Zonder enige poespas of blauw geverfde schroefjes (brrr…).