Nieuwe aanwinst : Orient Ray

Ik had hem al een paar keer voorbij zien komen op dit forum, tussen de Mako’s door. Aangezien ik toch een net horloge wil hebben waarbij ik me niet zorgen wil maken over kwijtraken of beschadigen (sommige van mijn stukken brengen helaas meer tijd in de kluis dan aan de pols door) is deze aan mijn collectie toegevoegd.

Gekocht bij


waarbij me tijdens het verzendproces de bevlogenheid van de eigenaar opviel. Mijn huisnummer was niet goed overgekomen en daar volgde een emailwisseling op. Die ging niet alleen maar over de bestelling maar we raakten min of meer in gesprek over onze hobby, horloges.

Niet eerder meegemaakt bij een webshop, en geloof me, ik heb er nogal wat bezocht de afgelopen jaren.

Over het horloge :

Mooi en degelijk uiterlijk. Nette afwerking en heldere lumen. Geen hack, en niet met de hand opwinden. Uiterst nauwkeurig, minder dan 2 sec. per dag +/- !

Met geen hack bedoel ik dat wanneer de kroon in de tweede stand wordt uitgetrokken de secondewijzer gewoon doorloopt. Door de kroon enigszins tegen de wijzers van de klok in te draaien kun je hem echter wel stilzetten om te wachten op een synchronisatiemoment.

Dit lijkt bij meerdere typen horloges zo te werken maar ik vraag me af of dit goed is voor het uurwerk. Soms loopt dan immers de secondewijzer de verkeerde kant uit. Iemand kan daar zijn licht over laten schijnen ?

Gefeliciteerd met de fraaie aanwinst(tu)

Ze zien er toch wel heel goed uit die Oriënt horloges.
Over jouw verhaal over de secondenwijzer kan ik je helaas niets vertellen.

Hier kan ik maar 1 ding op zeggen: :~
En de groeten van z’n broer.

De Orients zijn behoorlijk populair op het moment.
Kan niet anders zeggen dan een mooi horloge (tu)

Toch jammer dat er zo veel in de kluis ligt. Horloges zijn om gedragen te worden. Gelukkig kan je deze iedere dag om. Gefeliciteerd!

Leuke aanwinst!

Mijn beste,

Een helder verhaal, mooie foto’s, een fantastisch horloge en een blijde Plummer.
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Zelf heb ik dit zorgeloze gevoel met een leuke Seiko of Casio. Proficiat!

En de groeten van zijn broertje op rubber.

Gefeliciteerd met je Blue Ray!
Komt er bij mij waarschijnlijk ook nog wel 'n keer. Hoor zoveel positieve dingen over deze klok. En ziet er goed uit, voor relatief weinig geld.
Wat betreft het ‘hacken’. Ik hoor van diverse kanten dat de truc die jij beschrijft niet zo verstandig zou zijn. Maar baseer deze uitspraak meer op wat ik hoor, dan dat ik het ook met een technische onderbouwing kan staven.
Anyways, veel draagplezier!

Goeie, mooie aanschaf! Lekker dragen en flink van genieten!! (tu)

Orient, altijd goed.:~ Veel draagplezier!B)-

Niks mis met deze Oriënt. Veel voor weinig.

Heb vandaag mijn Orient Mako binnengekregen en inderdaad Seriouswatches heeft een goede service , ik werd gisteren gebeld of het afleveradres (anders dan het huisadres) het juiste was en ze wensten me veel draagplezier.
Zondagavond +/_ 12 uur besteld en was dinsdag om +/_ 9 uur afgeleverd.
Chapeau Seriouswatches !

Sinds een weekje een gebruikte Mako XL als daily beater om de pols en ik vraag me af hoe ze dit soort horloges toch kunnen maken voor het geld, niets op aan te merken.


Geniet ervan!
Eric