Nieuwe aanwinst Oris

Een nieuwe aanwinst waar ik erg blij mee ben.
Best een flinke klok dacht ik voor mijn niet al te grote handen en bijbehorende niet al te dikke polsen. Toch valt het reuze mee. Diameter is wel 44 , maar omdat het taps toeloopt draagt hij eigenlijk kleiner. Draagt zeer prettig.

En natuurlijk de achterkant met kenmerkende rode rotor.

Ik heb regelmatig gelezen dat alle Oris horloges een rode rotor hebben en dat dat echt een kenmerk is. Maar is dat ook zo? Ik heb, op internet dan, ook wel modellen gezien met een stalen achterkant. Kan dat kloppen of is de echtheid dan dubieus?

groet

Hans

Mooi horloge, gefeliciteerd. Ik vind de blauwe wijzerplaat het mooiste. Erg gaaf.

Veel plezier ermee. VWB de rode rotor zover als ik weet is dit kenmerkend voor Oris. Maar er zijn wel een aantal Oris fans/kenners op dit forum die je dit kunnen vertellen.

Mooi ding, heb ik ook een tijdje gevolgd… (ik had deze bijna met de vorige wijzerplaat gekocht… maar ik handelde te traag… :()

Volgens mij hebben niet alle modellen een zichtbodem, en het rode is volgens mij pas van de laatste x jaar. Ik denk dat kenners dit exact weten en dat dus wel hier gaan melden :slight_smile:

Wow, dat is een hele mooie Oris. Draag hem in gezondheid voor heel veel jaren.:)-D

hallo hans.
ten eerste gefeliciteerd met deze mooie klok, ga je erg veel plezier aan beleven.
de rotor kun je niet bij alle modellen zien, ik heb de grote broer van jou klok in bezit, die heeft een gesloten achterkant, 1000m waterdicht plus een heliumventiel en kleine secondenwijzer. alle 1000m klokken hebben geen zichtbodem.
zal wel te maken hebben met de waterdichtheid denk ik.

hier nog een foto van zijn grote broer.



grt arie;)

Gefeliciteerd!!
Mooi zijn ze toch in het blauw!
Even de lugs weer polijsten en hij is weer als nieuw! (tu)
Of borstelen zoals de oude Meistertaucher, ook mooi.
De rode rotor is er sinds 2002 trouwens (naar aanleiding van een LE van Allen McNisch)
Veel plezier met je Oris

Ja die is ook erg mooi Arie (tu)

Goeie tip.
Kan ik die lugs zelf makkelijk polijsten (Hoe dan?) of moet ik dat bij een juwelier laten doen?

16astro Schreef:

Goeie tip.
Kan ik die lugs zelf makkelijk polijsten (Hoe
dan?) of moet ik dat bij een juwelier laten doen?

Dat kun je prima zelf met cape cod doekjes, volgens mij is er iemand op het forum die die dingen verkoopt.

Koenta Schreef:

16astro Schreef:


Goeie tip.
Kan ik die lugs zelf makkelijk polijsten (Hoe
dan?) of moet ik dat bij een juwelier laten
doen?

Dat kun je prima zelf met cape cod doekjes,
volgens mij is er iemand op het forum die die
dingen verkoopt.

heb je een stalen of een titanium kast, als hij van titanium is kun je cape cod niet gebruiken dacht ik, maar er zijn wel mensen die dat weten hier…

grt arie.

Hoi,

Heel mooie klok, de blauwe plaat is ook helemaal mijn smaak. De golfjes zijn wel een beetje Seamasterachtig.
De combinatie met een zwart rubber band vind ik heel passend, en het ziet eruit als een mooi geheel. Keertje lekker schoonmaken, en ze ziet er weer uit als nieuw!

Veel plezier,

Groet,

Nico.

Een stalen kast

16astro Schreef:

Een stalen kast

dan kan je cape cod gebruiken, maar ik zou toch erg voorzichtig wezen als je het nog nooit eerder hebt gedaan, is een beetje te duur klokje om op te gaan expirimenteren lijkt mij.:wink:

Mooie topklok!

Heel mooi deze watch. Kan ik knap jaloers op zijn.X(
Draag hem met plezier.

ze blijven mooi die Oris duikers, veel plezier er mee(tu)

Hele mooie Oris heb je gescoord proficiat,veel draagplezier.

GR harb

Heeeeeeeeeeeeeel erg mooi…van harte!!

Veel draag en kijkplezier…wat een mooie wijzerplaat.!!

Groet, Justin

16astro Schreef:

Een nieuwe aanwinst waar ik erg blij mee ben.

ook wel modellen gezien met een stalen achterkant.
Kan dat kloppen of is de echtheid dan dubieus?

groet

Hans

Degene met de dichte achterkant hebben een waterdichtheid van 1000m (100 bar) dat schijnt met glas achterop niet te kunnen (heb ik mij laten vertellen)

Is trouwens wel een mooie klok! Veel plezier er mee, dan maar geen 1000m diep duiken, 300m is ook al diep hoor.

[ik zie net dat Hans dat ook al uitgelegd heeft :}]

(weer) een prachtige oris op het forum, zei de orisfan;):} Veel plezier er mee, maar dat gaat lukken.

Hierbij nog een foto van 1 van mijn orissen, regulateur die geen rode rotor heeft, wel de enigste zonder rode rotor, trouwens die ik heb.

en de voorkant:

Groet
Orisfan

Herman