Hallo horlogevrienden. Het begon weer te kriebelen en heb weer een horloge aan mijn ‘bescheiden’ verzameling toegevoegd. De Oris BC4 Small second, Pointer Day.Ik vind de rustige wijzerplaat met aparte dagaanduiding in de afwijkende kast prachtig.De robuuste lederen band met ‘vliegtuigriemsluiting’ maken het geheel mooi af.
Kan eigenlijk alleen met een statief en zelfontspanner (of op afstand, als de camera maar stil blijft).
Omdat de sluitertijd lang moet zijn, is het heel moeilijk de camera stil te houden.
Je kunt natuurlijk wel de camera of hand fixeren op een stapeltje boeken en dan afdrukken, maar dat is alsnog heel moeilijk.
Een simpel tafelstatief - dat is sterk genoeg voor een compactcamera - heb je al voor een paar euro in de ramsjbakken bij mediamarkt of zo.
Ik heb de BC4 Flightimer van Oris.
Zeer goed opvallend uurwerk.
Lederen bandje pilootsluiting…was na enkele keren dragen al niet goed meer.
Die sluiting was zowat namaak van veiligheidssluiting riem pilootstoel. Daar was zo een klein inkepingkje aan, en da was al na enige keren niet goed. Pfff…
Ik heb ook de BC4 FT - al enkele jaren in bezit. Draag hem zeer regelmatig en nergens last van (gelukkig).
Zat de inkeping in het metaal of in het leer?