Nieuwe aanwinst...oud uurwerk in nieuw jasje

Vandaag mijn wus cmw 2013 le ontvangen. (tu)
Het idee achter dit project was om oude Sea-gull st-5 uurwerken op te laten knappen en deze te gebruiken in een nieuw door wus leden gemaakt horlogeontwerp.
Uiteindelijk zijn er hiervan 4 kleurencombinaties uitgekomen: zwart, zilver, rood en blauw.
Voor mij werd het de blauwe.
Een erg geslaagd en leuk project wat mij betreft!

Schitterend

En hoeveel uur werk zit daar wel niet in ?

Mooi simpel en elegant horloge geworden.

Het schoonmaken en servicen van de uurwerken heeft volgens mij bijna 4 maanden gekost.
Hier een link naar de ‘making of’ wus topic:
http://forums.watchuseek.com/f498/2013-wus-st5-project-making-778497.html

Ik vind die rode ook wel wat hebben. Mooi kleurverloop in de wijzerplaat.

Nice, en leuk project zeg!

Mijn beste,

Een zeer geslaagde versie!!
Fraaie zichtbodem ook!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

De rode ziet er inderdaad ook leuk uit. Ik had nog een losse rode wijzerplaat kunnen nemen maar (helaas?) niet gedaan.

proficiat!

Heel mooi geworden. Gefeliciteerd!

Stijlvol, leuk!(tu)

Het is een erg mooi horloge geworden. Ik heb het project nog even gevolgd en aan de hand van de sketches besloten niet mee te doen. Achteraf gezien had ik er graag eentje willen hebben.

Zeer geslaagd.

Ik heb een sterke voorkeur voor blauwe wijzerplaten, mede i.c.m. klassieke behuizingen, en vind dit -dus- een prachtig horloge. Persoonlijk vind ik de W-aanduiding op de wijzerplaat niet zo mooi, maar dat is dan ook alles, de rest, ook de glasbodem, is erg mooi. Was het een head-only of zat deze fraaie bruine band er ook bij? En ik vond na even bladeren in het WUS-topic geen prijzen; wat heeft dit nu gekost…?

Mvg,

Erg mooie kleurencombi, fraai gebogen lugs en een fijne kroondiameter, zodat het moment goed aanvoelt bij het opwinden.
Kortom: een toppertje!(tu)(tu)(tu)

Veel draagplezier!

Dank allen!
Zag dat ik een wristshot vergeten was, dus bij deze alsnog

Het horloge was head-only, maar er kwamen wel twee buckles in twee verschillende maten mee.
De bruine band had ik nog liggen, die zit ook op mijn Junghans chrono.
Het horloge was 230 usd, excl. douane

Mooi door eenvoud, van harte proficiat.

Mooi horloge!

gefeliciteerd met je aanwinst!