Nieuwe aanwinst - oude TAG Heuer

Ik heb mij vanavond weer laten verleiden tot nog een aankoop. Het is een oude Tag Heuer geworden. Ik vind hem prachtig, ik heb er niet veel verstand van. Maar qua prijs kwaliteit en de looks, lijkt mij dit een heel verstandig koop. Dus uitermate in mijn nopjes;-) Iemand nog tips?

14 likes

Zeeeeer verwarrend met de titel dit hoor.

:thinking:

In een recente Swatch chronograaf die op een Moonwatch wil lijken zit hetzelfde uurwerk; maar dat maakt voor dit merk niet uit. Met of zonder TAG levert een Heuer altijd geld op. Hoop wel dat je niet teveel hebt betaald.

En wat dat uurwerk betreft, tot een paar jaar terug vroeg Tudor 2500 + euro voor een horloge met (op details na) hetzelfde uurwerk dat in een Tissot van 400 euro zat.

Dora je hebt gelijk, ik zal eens kijken of ik het kan aanpassen;-)

1 like

Dat kun je nog niet. Even doen…?

1 like

Ja bedankt! Het moet natuurlijk zijn oude Tag Heuer. Maar nieuw c.q ander klokje voor mij.

1 like

Je weet waar TAG voor staat…? Techniques d’Avant Garde.

2 likes

Ow dat wist ik niet. Een Quartz heeft denk ik sowieso minder onderhoud nodig. Maar een automaat is wel meer ‘State of Art’. In mijn Frederique Constant zit volgens mij ook een Quartz werkt prima en heeft een hoog go for the show karakter. Wat ik ook wel leuk vind😉

Hij ziet er keurig uit hoor, en ook een courante “look”. :ok_hand:

1 like

Dag Peter,

Jij weet er vast meer van dan ik. Na veilingkosten kom ik op circa 550 euro. Het gaat mij niet zo zeer om dat het een verstandig koop is. Al scheelt dat wel. Maar toch een bekend merk met een mooi design. Voor relatief weinig geld. Tag Heuer ken ik vooral als sponsor en sportminded merk. Toevallig heb ik ook nog een Tissot een special edities Pr330 dacht ik. Mischien hebben ze wel hetzelfde uurwerk? Gaat dus lang mee?

2 likes

Da’s geen bezopen prijs. Kun je niet op leeglopen bij een eventuele wederverkoop. Moet-ie wel echt zijn, en er wordt veel nagemaakt. Maar ik denk zo dat-ie wel klopt.

2 likes

Je mag nog niet verkopen op HF. Dat mag pas als je langer lid bent.

1 like

Dit is mijn betreffende Tissot. Het een speciale uitvoering dacht ik. Hij springt erg in het oog. Dat vond ik eerst wel leuk, maar nu vind ik de Tag Heuer mooier. Ach ja mijn smaak verandert soms ook wat en verandering van spijs doet eten.

1 like

Speciaal is-ie wel, maar wellicht meer als in “…goh, wat een bijzonder kind…!”.

Oranje kan wel helpen als Max weer wereldkampioen is geworden, maar dat duurt nog even.

Evengoed kan-ie zo weg zijn hoor. Maar je mag idd nog niet verkopen, en daar ook niet op zinspelen.

2 likes

Ha Peter,

Dik Trom heb ik vroeger ook gelezen, ik verkoop hem niet via hier hoor. Of misschien wel helemaal niet. Ik heb namelijk ook twee zoons. En tja weet je wat is. Zoveel mensen zoveel meningen.

Ik denk dat mijn klassieke verzameling Moonphase en Breitling horloges jouw dan meer kan bekoren. Ik heb ook nog een hele mooie vintage mondaine. Alleen het glas is kapot. Daar nog tips voor? In elk geval bedankt voor het meedenken!

Groet,
Tom

1 like

Die Mondaine kan ik voor je fixen. Moet toch binnenkort nog een bestellinkje onderdelen samenstellen. Ik kijk zeker niet neer op minder dure horloges hoor, maar schat wel de marktwerking even in. :slight_smile: PB maar. :innocent:

1 like

Dat ziet er goed uit ,veel draagplezier gewenst .

1 like

Ha das mooi Peter,

Ik bedoelde het ook niet als aanklacht👍
Weegt zo’n mondaine maken op tegen de kosten, zoja dan maak ik graag gebruik van je aanbod.

ik pb je nog wel even.

1 like

Mooie aanwinst hoor! Heel veel draagplezier gewenst!

1 like

Het is allebei een ETA chronograaf quartz uurwerk, maar een goedkoop gesealed G10 uurwerk is toch wel heel iets anders dan de 251. die in de Tag Heuer zit.

1 like