Nieuwe aanwinst - Ouwe Sub

Na eerder mijn Sub 16610 verkocht te hebben om een GMT 16700 te kunnen kopen begon het afgelopen weekend toch weer te kriebelen en dus is de GMT 16700 weer verkocht en heb ik een Sub 168000 gekocht, een Sub die volgens diverse bronnen slechts 9 maanden geproduceerd is.

Afijn, ik ben er blij mee:~

Open ‘6’ :slight_smile:

Sinds ik de Calypsomatic om de pols heb, worden de (vintage) Rolex en Tudor Subs steeds interessanter en begin ik ze meer en meer te waarderen.

Mooie klok! Geniet ervan!

Erg mooi, heerlijk ook die innerring van de bezel nog zonder rolexrolexrolexrolexrolex…

Waarom is deze slechts 9 maanden geproduceerd?

Dit was het overgangs model tussen de 16800 en de 16610 en wordt soms ook wel het 16610 prototype genoemd.

Hij heeft nog het cal. 3035 uurwerk ipv de nieuwere cal. 3135 maar wel al een hardere 904L stalen kast.

Op het certificaat zijn deze refs overigens niet te herkennen, daarop staat hij gewoon als 16800. Alleen tussen de poten staat 168000

Cool :~

Ahh kan me voorstellen dat dat verschil, 16800 op de papieren en 168000 tussen de lugs bij een niet kenner de nodige onrust veroorzaak. Toch leuke weetjes, maakt je horloge net weer even wat specialer!

Gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

Groeten van z’n voorganger: 16800, met matte wijzerplaat en indexen zonder de ringetjes.

Maar ook met een open ‘6’ natuurlijk:

Dank je Tom, die van jou blijft een absolute topper:}

Ook hier van harte!

(tu)

gr. Roel

Mijn beste,

Die kriebels, ik herken het maar al te goed.
Immers, zo’n oude liefde, roest niet!!

Ik wens je dan ook veel genoegen met deze hernieuwde verworvenheid.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Met recht een KLASSIEKER!!! Geniet ervan.

Supermooi!
Ik denk dat het er ooit toch van gaat komen, maar nu kan ik een vintage Sub nog niet rechtvaardigen. En bovendien kost het Rolex service gebeuren ook nog eens bakken met geld.
Een 1680 in goede staat is mijn streven. In mijn ogen is dat een perfecte Submariner. Vooral de enorme plexi geeft 'm veel karakter.