Nieuwe aanwinst Parnis: dead on arrival?

Qua uurwerk heb ik nog geen enkel probleem gehad met mijn Parnissen (even afkloppen… ;)). Met mijn Californian lieten de scroefjes van de lugs los. Ben er nog niet gerust op dat ze nu goed zitten, dus eerdaags even aantippen met Loctite 243. Band van de Marina Militaire is te stug. Trok een keer de bandpen ertussenuit toen ik hem wilde omgespen…

Verder top spul voor dat geld.
Binnenkort komt er een speciale bestelling aan als het goed is. Ben benieuwd…

Niels

Marc-B1 Schreef:

Chinese horloges zijn niet per definitie “sleccht”
( 15 seconden per week kan je toch niet slecht
noemen ? ), maar er is gewoon geen eindcontrole op
imho.

geen eindcontrole ?
wij hebben met onze onderdelen (ijzerwerk) de ervaring dat de chinezen ALLES controleren. van ons systeem van steekproeven nemen snappen ze helemaal niks van, controle is met de chinese uurlonen immers bijna gratis.
raar fenomeen, want ze leveren wel bedenkelijke spullen af zo nu en dan. maar dat voldoet dan prima aan spec, alleen is de spec niet al te hoog.

Dat kan ook niet voor die prijs.

priegelwerk zoals horloges is een ander verhaal, maar wij rekenen voor een grote serieproduktie alleen het materiaal, uurloon valt daarbij weg.
kijk bijv. maar eens naar een statief voor een fototoestel, 150cm kost dan 15 EUR. nauwelijks te geloven dat het daarvoor gemaakt kan worden, maar de kijkshop/kruidvat etc. ligt vol met dat spul. de inkoopprijs voor dat soort spul is bijna de materiaalwaarde…

wonderlijk, die wereldeconomie.

klinkt meer als een losse wijzer, heb ik ook eens gehad niet met een parnis trouwens…

Zoiets dacht ik in eerste instantie ook, maar vanmorgen stond hij helemaal stil, met nog zeker 30 uur powerreserve. Ik heb een mail gestuurd naar de verkoper, maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Michel