Nieuwe Aanwinst: Patek Philippe Perpetual Calendar

Eindelijk! Ik heb een stuk van de beste horlogemaker van de wereld in mijn collectie!

Hij stond op Marktplaats - naast tijd - met dag, datum en maand aanduiding. Houdt rekening met de echte lengte van de maanden en zelfs schrikkeljaren. Een heuse perpetual calendar dus! Deze Patek Philippe is gemaakt in 1980, misschien niet de beste tijd voor de horlogeindustrie, maar goed.
Na een verwoede biedoorlog met twee anderen werd het stil. Ik had het hoogste bod, mijn tegenstrevers haakte af. Maar de eigenaar liet niets van zich horen… Ik mailde… Hij reageerde dat hij er 25 euro meer voor wilde hebben dan mijn hoogste bod tot op dat moment (150 euro). Ik ging schoorvoetend akkoord en reed de volgende dag met het gezin naar een plaatsje even buiten Alkmaar (toch 2 uur rijden). Ik haalde de Patek op (hij is echt), had nog even een leuk gesprek met de voormalige eigenaar, klokken en zakhorlogeverzamelaar (het hing vol!) die ook wel wat met horloges had.

Ik ben daarna met mijn vrouw en kinderen naar het strand in Bergen gegaan en het werd een leuke dag. De afgelopen dagen heb ik 'm getest, de verkoper had me nog allerlei documentatie meegegeven, o.a. een briefwisseling met Patek uit de jaren 90 toen hij er een vraag over had en instructies hoe het precies af te stellen. Gisteravond was ik er eindelijk uit, alles klopte als een bus en de Patek loopt tot op de seconde nauwkeurig.

Zomaar ineens Patek Philippe in mijn verzameling, ik ben er zelf nog beduusd van… Helaas ging de batterij van mij camera net leeg toen ik de foto’s wilde plaatsen, die komen straks. Maar ik ben er enorm blij mee!

4 likes

Zo wat een mazzel weer, gefeliciteerd Henrik (tu)
Ben benieuwd naar de foto’s.

mvg, Frans

1 like

Het heeft niets met mazzel te maken, hij stond ruim anderhalve week op Marktplaats hoor :smiley: En de naam stond er ook bij, in de titel (verkeerd geschreven) en in de tekst (goed geschreven). Iedereen had 'm kunnen zien staan, er stonden 3 redelijke foto’s bij…

Ik bedoel mazzel in de zin van onderscheiden en inzicht, ik heb 'm niet gezien :wink:

Henrik Schreef:

Het heeft niets met mazzel te maken, hij stond
ruim anderhalve week op Marktplaats hoor :smiley: En de
naam stond er ook bij, in de titel (verkeerd
geschreven) en in de tekst (goed geschreven).
Iedereen had 'm kunnen zien staan, er stonden 3
redelijke foto’s bij…

Henrik Schreef:

Het heeft niets met mazzel te maken, hij stond
ruim anderhalve week op Marktplaats hoor :smiley: En de
naam stond er ook bij, in de titel (verkeerd
geschreven) en in de tekst (goed geschreven).
Iedereen had 'm kunnen zien staan, er stonden 3
redelijke foto’s bij…

Laten we het op ‘inzicht’ houden. En het moet gezegd worden: je hebt er wel oog voor:D

Maar evengoed: Henrik gefeliciteerd met deze bijzondere aanwinst(tu)

Ik hoop dat dit een grap is :slight_smile:

Een PP voor 175 euro…

Je mag hem altijd opsturen als verjaardagcadeau :smiley:

Dit is weer eens een rasechte ‘Henrik aanwinst’

Ik ben zéér benieuwd naar de foto’s…iets zegt mij dat je nog niet alles hebt verteld.

Eerst foto’s, dan heel misschien geloven. :wink:

Ik ben ook benieuwd, maar ja … Henrik weet ons altijd te verrassen :wink:

Als het horloge echt is, en daar moet je bij Henrik eigenlijk niet aan twijfelen, dan moet de verkoper, om in horlogetermen te blijven, welhaast een (Longines) Delirium hebben gehad.

hoe kan dat nou voor 175 euries,dit moet welhaast een grap zijn!

Een patek nepper is vaak al veel duurder dan deze 175 euro.
Zo,n klokje kost toch minimaal 5000 euro voor een flink gebruikte ? :sunglasses:

Ik mis wat extra enthousiasme denk, ik weet niet wat het is… Maar ik denk dat Henrik nog wat meer moet vertellen :smiley:

Hij staat nog steeds op marktplaats, een mooi klokje om te zien (tu)

Nee, hij staat niet meer op Marktplaats, al niet meer sinds zondag. Ik was als de dood voor concurrentie. Maar de foto’s komen er zo aan, de batterij is practisch vol.

Henrik Schreef:

Nee, hij staat niet meer op Marktplaats, al niet
meer sinds zondag. Ik was als de dood voor
concurrentie. Maar de foto’s komen er zo aan, de
batterij is practisch vol.

Ik ga niet eten voor de foto’s erop staan.
Dus geen uren meer hé :slight_smile:

Nog geen foto’s?

4 likes

Wauw… misschien moet je het per brief vragen. Dat deden ze in die tijd😂

4 likes

Jeetje, dat je je daar druk om kan maken,…
Maak me eerder zorgen om @Mathias.

24 likes