Vorige week mocht ik hem ophalen…. De nieuwe Pellikaan Flying Dutchman Perpetuum! En ondanks een dubbele pet wellicht (zie nieuwe sponsor ), kan ik echt uit de grond van mijn horlogehart zeggen…hij is mooi geworden. Een passende voortzetting van de eerste handopwindbare modellen, maar dan met automatisch uurwerk (ETA-2892-A2, Soignee afwerking met Côtes de Genève en geblauwde schroeven) en dus voorzien van centrale secondewijzer en datumweergave.
Het blijft natuurlijk een fors horloge met zijn afmetingen (45 mm/13,2 mm) en dan nog de (vind ik) kenmerkende kroon die erbij komt, maar draagt zeer plezierig. De ontwerp kenmerken zijn nog steeds gehandhaafd en is dus perfect afleesbaar. De centrale seconde schrijdt voort over de wijzerplaat, erg mooi gezicht. Saffierglas boven en onder; geschroefde kroon en superluminova daar waar het hoort uiteraard.
De leren band is stevig en degelijk, al overweeg ik de NATO te gaan dragen. En dan de eigen foto’s…
Echt Geweldig prachtig, achteraf heb ik best wel veel spijt dat ik de limited niet gekocht heb maar ja wie weet!!!
Maar Pelikaan blijft super strak veel draag plezier in goede gezondheid.
Als iemand spijt heeft van de pelikaan hoor ik het wel!!!1