Nieuwe aanwinst: Pellikaan Flying Dutchman Perpetuum

Beste mensen,

Vorige week mocht ik hem ophalen…. De nieuwe Pellikaan Flying Dutchman Perpetuum! En ondanks een dubbele pet wellicht (zie nieuwe sponsor :wink: ), kan ik echt uit de grond van mijn horlogehart zeggen…hij is mooi geworden. Een passende voortzetting van de eerste handopwindbare modellen, maar dan met automatisch uurwerk (ETA-2892-A2, Soignee afwerking met Côtes de Genève en geblauwde schroeven) en dus voorzien van centrale secondewijzer en datumweergave.

Het blijft natuurlijk een fors horloge met zijn afmetingen (45 mm/13,2 mm) en dan nog de (vind ik) kenmerkende kroon die erbij komt, maar draagt zeer plezierig. De ontwerp kenmerken zijn nog steeds gehandhaafd en is dus perfect afleesbaar. De centrale seconde schrijdt voort over de wijzerplaat, erg mooi gezicht. Saffierglas boven en onder; geschroefde kroon en superluminova daar waar het hoort uiteraard.

De leren band is stevig en degelijk, al overweeg ik de NATO te gaan dragen. En dan de eigen foto’s…

Gefeliciteerd met je horloge,… voor de verkoop?

deze niet!!

Ik zie hem véél liever zonder datum. Blijft leuk dat Dutch made op de wijzeplaat.

Mooi!! Strakke wijzerplaat, centrale secondewijzer, de datum is “wit op zwart” - hulde!!

Groet
Mark

Mooi, ik blijf gek op de mijne:

mooie strakke klok(tu) veel draagplezier met deze superaanwinst.

Mooi, maar net als bij de limited haak ik af op de ongelukkig geplaatste merknaam, die streep tussen de I en de K :sunglasses:

Jürgen Schreef:

Ik zie hem véél liever zonder datum. Blijft leuk
dat Dutch made op de wijzeplaat.

Zeker, ben eigenlijk wel benieuwd naar de limited forumversie. Heeft iemand een link, want via de zoekfunctie krijg ik em ff niet te pakken.

Tobias Schreef:

Mooi, maar net als bij de limited haak ik af op de
ongelukkig geplaatste merknaam, die streep tussen
de I en de K :sunglasses:

Dat heb ik nou ook. Het logo is niet zo geweldig. Vooral de spatiëring van ‘timing’ ziet er m.i. wat knullig uit.

Zonder het logo zou ik de wijzerplaat mooier vinden.

Hallo,

Gefeliciteerd.

heel mooi horloge.

Ik ga Donderdag langs voor het PT2 model.

Gr,

Klaas

Behoudens de wijzerplaat vind ik het een mooi horloge. Tijdloos sjiek.

Als voormalig inwoner van Utrecht is dat bandje wel super!

Echt Geweldig prachtig, achteraf heb ik best wel veel spijt dat ik de limited niet gekocht heb maar ja wie weet!!!
Maar Pelikaan blijft super strak veel draag plezier in goede gezondheid.
Als iemand spijt heeft van de pelikaan hoor ik het wel!!!1

marnix.moed Schreef:

Zeker, ben eigenlijk wel benieuwd naar de limited
forumversie. Heeft iemand een link, want via de
zoekfunctie krijg ik em ff niet te pakken.

Vreemd, maar vandaag zonder problemen gevonden.

marnix.moed Schreef:

Jürgen Schreef:

Ik zie hem véél liever zonder datum. Blijft
leuk
dat Dutch made op de wijzeplaat.

Zeker, ben eigenlijk wel benieuwd naar de limited
forumversie. Heeft iemand een link, want via de
zoekfunctie krijg ik em ff niet te pakken.

De foto bij mijn post is de limited nr 15/20 (“grote” kleine seconde)…