Vandaag was pakjesdag
Waaronder een leuke sub-homage van āonzeā Hub Hannemann.
Om te beginnen⦠tja, weer een homage van het bekende merk, dus als je hier niet tegenkan, a.u.b. gewoon verder klikken en geen discussie hierover.
Naar de klok, bekende stijl, echter tamelijk onbekend merk (op dit forum althans).
Wat standaard details:
- diameter 39 mm
- uurwerk Miyota 8215
- bandaanzet 20 mm
- 100 meter waterdicht
- saffierglas
- geschroefde kast en bodem
Ik heb een aantal van dit soort vergelijkbare modellen van verschillende merken gehad, zoals:
- Steinhart Ocean One (2010 Grovana versie)
- Steinhart Vintage Military
- Orient CER00007B
- Tiger Sea Dragon
- Raffletimes Subdiver
⦠en nu dus de Politi Orologi Ocean Pro 
Openings-shot, op de standaard stalen band

Wat voor mij als eerste belangrijk was, het formaat. De Steinharts zijn me vaak net even te groot, wat met name door de rechte lugs komt. Het model (algemeen) valt mij beter aan de pols als het net een maatje minder is en dan is ca. 40 mm perfect (tu)
De kast is van de Politi is simpelweg netjes afgewerkt. Geen scherpe lugs (zoals bij de chinezen), geen speling in de bezel (zoals bij de Orient) en een mooi formaat kroon met veel grip.

Het glas steekt net iets boven de bezel uit, wat ik wel prettig vind aangezien de bezelinsert dan niet zo snel beschadigd. Bovendien is het saffier, dus geen krassen.

En ja⦠in tegenstelling tot wat ik verwacht had in deze prijsklasse, de loep vergroot goed (en de bezel lijnt trouwens ook zeer netjes uit)

De stalen band, massief en met netjes weggewerkte duikersextensie.

Lume⦠zeker niet monsterlijk, maar wel degelijk aanwezig en evenredig, ofwel alles (wijzers, indices en bezelpip) in gelijke mate

En even proberen op wat anders 

Conclusie:
De kwaliteit van een kroontje heeft het uiteraard niet, maar daarvoor moet je uiteraard in een andere prijsklasse gaan shoppen.
Maar als ik kijk naar de prijs/kwaliteitverhouding in de categorie homages, dan staat deze voor mij bovenaan de lijst :~