Ik zocht een horloge voor erbij. Eentje voor op vakantie en op de fiets.
Robuust, een horloge dat tegen een stootje kan. Liefs met een tweede tijdfunctie voor op reis en ook een chrono. Quartz. En niet te duur.
Ik heb naar verschillende japanse merken gekeken maar ze konden mij allemaal niet echt bekoren. Toen kwam ik deze tegen, een Precista PRS-17C van Timefactors. Het was geen liefde op het eerste gezicht moet ik bekennen maar het voldeed aan alle criteria. Vooral de vorm van de kast deed me een beetje twijfelen.
Sinds gisteren heb ik het horloge in huis en ik ben er erg content mee. Ik was bang dat het horloge te lomp voor mij zou zijn maar dat valt alles mee. Het horloge draagt erg prettig, is niet te zwaar en niet te groot. Verder is het een perfect afgewerkt horloge en bovendien voorzien van een erg leuke chrono quartz van ETA (je blijft er mee spelen!). Nieuw kostte het horloge 185 GBP, tweedehands kom je ze tegen voor 150-200 euro. Niet gek toch? Laat de zomer maar beginnen :)-D!
Wat ik wel beetje jammer vind is het witte datumvenstertje. Later is dit model met zwart datumvenstertje uitgevoerd. Misschien dat ik nog een op zoek ga naar een anders datumring. Het horloge kwam overigens met een NATO. Het bandje dat er nu op zit is een beetje aan de kleine kant maar draagt erg prettig (een dikke lederen Hirsch).
Hij staat je goed Bram! Fijn dat ie goed terecht gekomen is. (tu)
Ik ga er waarschijnlijk spijt van krijgen. De uitstraling, kwaliteit, uurwerk en prijs zitten helemaal goed bij dit horloge naar mijn mening.
Maar er kwam iets anders voorbij fietsen dus moest er één de deur uit (wanneer ik meer dan drie horloge in m’n bezit heb word ik zenuwachtig). M’n collectie bestaat nu uit drie horloges: een jaren zeventig chrono Prisma GT, een Omega Dynamic Date (model jaren negentig) en deze :P. Nog geen eigen foto’s (die van mij heeft meer geleefd), volgt nog wel een keer. Kosten: een paar centen. Dus ik houd nog wat centjes over voor een biertje op het terras. :)-D Laat de zomer maar beginnen! Groet, Niels
Hij zit nu weer op de Nato, draagt toch fijner. Er zijn ook nog 2 andere bandjes onderweg, een geel/zwarte bond Nato en een zwarte Zulu met een dun geel streepje in het midden.
Zoek eigenlijk nog een zwart leren band met gele stiksels. Op horlogebanden.com wel eentje gevonden maar die heeft allemaal gaatjes erin en dat vind ik toch wat minder… iemand tips?